کد خبر: ۳۵۴۳۱۱
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶
هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال؛

استقلال – پدیده؛ مظلومی با صدرنشینی به سوئد می‌رود؟/ دایی – برانکو در آخرین دیدار سال

در آخرین هفته از لیگ برتر فوتبال ایران در سال 94، استقلال برای تثبیت صدرنشینی خود در تهران به مصاف پدیده می رود و صبای تحت هدایت علی دایی در آخرین روز از مسابقات سال، رو در روی پرسپولیس برانکو قرار می‌گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری برگزار می شود که بازی های این هفته آخرین دیدارهای سال 94 هستند و پس از این بازی ها، مسابقات به مدت سه هفته تعطیل می شود و پس از این بازی‌ها، اردوی تیم ملی آغاز می شود.

به گزارش آفتاب، البته پیش از اردوی تیم ملی، سه نماینده آسیایی ایران در لیگ قهرمانان آسیا به میدان می روند.

پنج شنبه، 20 اسفند

در این روز از مسابقات، شش دیدار در شهرهای مختلف ایران برگزار می شود:

سیاه جامگان - سپاهان، ورزشگاه ثامن الائمه مشهد - ساعت 15:30، داور: علیرضا فغانی

نخستین دیدار هفته را دو تیمی برگزار می‌کنند که شرایط مساعدی در جدول رده بندی ندارند و هر کدام از دو تیم با انگیزه متفاوتی به میدان می آیند. شاگردان فرهاد کاظمی تا قبل از این دیدار در رتبه چهاردهم جدول جای گرفته اند و با پیروزی مقابل سپاهان نه چندان آماده شانس این را دارند که سال 94 را با فرار از منطقه سقوط به پایان برسانند. البته سیاه جامگان در نیم فصل دوم بسیار خوب عمل کرده و جزو تیم های بالای جدول نیم فصل دوم محسوب می شوند اما هفته گذشته مقابل حریف خوزستانی و بالای جدولی خود با حساب دو بر یک شکست خوردند تا نتوانند به روند بی شکستی خود ادامه دهند.

در سوی مقابل مداقع عنوان قهرمانی لیگ برتر قرار دارد که تقریبا هیچ نشانی از تیم قهرمان لیگ چهاردهم در آن دیده نمی شود. سپاهان قبل از این بازی در رتبه یازدهم جدول قرار گرفته و در عین ناباوری خطر سقوط را هم حس می کند. از طرفی آن ها پس از دیدار با نماینده مشهد باید در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف لوکومتیو بروند و پیروزی در این بازی می تواند پیش زمینه ای برای موفقیت مقابل نماینده ازبکستان باشد. سپاهانی‌ها کماکان هادی عقیلی را به دلیل بی‌انضباطی در اختیار ندارند.

نفت تهران - گسترش فولاد تبریز، ورزشگاه تختی - ساعت 16، داور: یدالله جهانبازی

نفتی‌ها که به تازگی مربی تیمشان را از دست داده اند و در سوگ او به سر می‌برند، در هفته گذشته این مسابقات مقابل ذوب آهن با یک گل شکست خوردند تا با یک رتبه نزول، در جایگاه هفتم جدول قرار بگیرند، اما هنوز هم از شناس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برخوردار هستند؛ به شرطی که از هشت دیدار باقی‌مانده خود نهایت استفاده را ببرند.

تیم دوم تبریز، برخلاف فصل گذشته در سال 94 به زعم کارشناسان عمکلرد خوب و نمایش درخشانی داشته و فوتبال زیبایی را ارائه می کند. شاگردان کمالوند در هفته گذشته استقلال اهواز را با چهار گل در تبریز شکست دادند و با توجه به دیدارهای باقی مانده لیگ برتر می توانند سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را در صورت پیروزی در اکثر بازی‌های باقی مانده به دست بیاورند.

چهره ویژه این بازی، داور مسابقه است که پس از چند هفته محروم بودن از قضاوت به دلیل مردودی در تست‌های داوری، توانسته در تست‌های کمیته داوران موفق شود و مجوز داوری را هم به دست بیاورد.

تراکتورسازی تبریز – فولاد خوزستان، ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز – ساعت 16:30، داور: رضا کرمانشاهی

تراکتورسازی هم از دیگر تیم هایی است که پس از پایان لیگ برتر در سال 94، باید در لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود. البته آن ها از شانس کسب سهمیه آسیا هم برخوردار هستند و توانستند هفته گذشته در ورزشگاه آزادی یک امتیاز ارزشمند را مقابل پرسپولیس در دیداری نسبتا جنجالی و پربرخورد کسب کنند. تراکتورسازی در حال حاضر در جایگاه ششم جدول قرار دارد و نفت و گسترش فولاد را در تعقیب خود می بیند.

اما حریف تراکتورسازی، فولاد احیاء شده است. شاگردان اسکوچیچ هر چقدر در نیم فصل نخست بد و ضعیف بودند، توانسته اند با پیروزی های خود در نیم فصل دوم، صدرنشین بازی‌های برگشت لقب بگیرند. به نظر می رسد صبوری مدیران و هواداران فولاد جواب داده و این تیم بالاخره به هویت اصلی خود بازگشته است. هرچند آن‌ها هنوز هم خطر سقوط را حس می کنند و البته که نمی توانند در لیگ برتر به توفیقی دست یابند.

ملوان انزلی - استقلال خوزستان، ورزشگاه تختی انزلی – ساعت 16:30، داور: حسین زرگر

ملوان کماکان با رفتن استیلی می‌بازد و این برای هوادران این تیم نگران کننده است. هرچند در زمان کناره گیری استیلی گفته شد که سرمربی جدید و بومی تیم به زودی معرفی می شود اما در فاصله کمتر از 48 ساعت تا آغاز بازی هنوز این اتفاق نیفتاده است. آن‌ها پس از موفقیت نسبی در نیم فصل نخست، در بازی های برگشت بسیار ضعیف ظاهر شده اند و با منطقه خطر تنها یک امتیاز فاصله دارند. هرچند بر اساس آمار کمیته داوران، ملوان بیشترین ضرر را از داوری ها کرده و بخش اعظمی از امتیازهای این تیم به این وسیله سوخته است.

دیگر تیم این بازی، یعنی استقلال خوزستان هم از شانس صدرنشینی در پایان سال 94 برخوردار است. آن ها بر خلاف تصور عده ای که معتقد بودند تیم ویسی در نیم فصل دوم افت خواهد کرد، به روند رو به رشد خود ادامه داده اند و به نظر می رسد قصد ندارند دست از سر مظلومی و تیمش بردارند. پیروزی مقابل تیم آشفته‌ای مانند ملوان می تواند آن‌ها را در صورت مساوی استقلال تهران به صدر جدول بفرستد.

ذوب آهن اصفهان – سایپا تهران، ورزشگاه فولادشهر - ساعت 17:30، داور: محمدحسین زاهدی‌فرد

نقطه اشتراک دو تیم در انگیزه‌شان است. هر دو تیم از شانس قهرمانی و البته کسب سهمیه آسیا برخوردار هستند. البته شاگردان گل محمدی پس از این بازی باید در آسیا به میدان بروند و در بازی قبل خود در لیگ برتر هم دست پر از تهران بازگشته اند تا از نظر روحی و روانی در بهترین شرایط قرار داشته باشند. آن ها در بازی رفت هم پیروزی را به دست آورده اند اما طبق آمار ذوب آهن در بازی‌های خانگی مانند بازی خارج از خانه زهردار عمل نمی کند.

شکست هفته قبل سایپا مقابل فولاد خوزستان تا حدودی برای این تیم می تواند در پایان فصل گران تمام شود اما آن‌ها هنوز هم از شانس موفقیت در لیگ پانزدهم برخوردار هستند و در این هفته از بازی‌ها، برای دومین هفته متوالی در خارج از خانه به میدان می روند تا حداقل از این بازی دست پر به تهران بازگردند و تا سه هفته آینده را با خیال راحت به دید و بازدید عید نوروز بپردازند.

استقلال تهران – پدیده مشهد، ورزشگاه آزادی - ساعت 17:30، داور: احمد صالحی

آبی‌های پایتخت در حال حاضر صدرنشین لیگ برتر فوتبال ایران هستند و می توانند با پیروزی مقابل پدیده سال 94 را با صدرنشینی به پایان برسانند و در نوروز هم برای انجام بازی تدارکاتی مقابل همارابی راهی سوئد شوند. تنها نکته نگران کننده برای مظلومی آمار نه چندان موفقیت آمیز استقلال مقابل پدیده است که هر سه دیدار دو تیم با تساوی به پایان رسیده و به نظر می رسد مشهدی‌ها راه کسب تساوی مقابل استقلال را بلدند. استقلال برخلاف بازی قبل برای این بازی محرومی ندارد و فقط بازیکنانی مانند خسرو حیدری و یعقوب کریمی که پیش از بازی مصدوم بودند، تنها نگرانی مظلومی هستند.

در طرف دیگر این میدان پدیده‌ای قرار دارد که نه خطر سقوط به لیگ پایین تر را حس می کند و به احتمال زیاد هم شانس کسب سهمیه آسیا را ندارد اما آن‌ها همواره مقابل استقلال موفق ظاهر شده اند. پدیده هفته گذشته و در مشهد ملوان را شکست داد و اگر مشکلات مالی را کنار بگذاریم، در وضعیت مطلوبی از نظر روحی قرار دارند.

جمعه، 21 اسفند

دو دیدار باقی‌مانده از سال 94 در این روز برگزار می‌شود:

صبای قم – پرسپولیس تهران، ورزشگاه یادگار امام(ره) قم – ساعت 16؛ داور: اشکان خورشیدی

بدون شک مهم‌ترین بازی این هفته را تیم دایی و برانکو برگزار می کنند. شرایط دو تیم نسبت نیم فصل نخست کاملا عوض شده است. صبا که در نیم فصل نخست در رتبه پنجم، ششم قرار داشت تا رتبه نهم نزول کرده است. این بازی ضمن تقابل استاد و شاگرد، می‌تواند زمینه‌ساز بازگشت صبا به بالای جدول باشد.

شاگردان برانکو ایوانکوویچ هفته گذشته نتوانستند در تهران به پیروزی برسند تا رتبه سوم را از دست بدهند و این هفته هم مقابل تیم سرسختی قرار می گیرند و به نظر نمی رسد کار راحتی داشته باشند. آن ها در این بازی همه بازیکنان مهم خود را در اختیار دارند و می توانند با پیروزی مقابل سرمربی پرسپولیسی صبا، سال 94 را در بالای جدول به پایان برسانند.

بازی رفت دو تیم در ورزشگاه آزادی تا دقایق پایانی با برتری 1-0 صبا ادامه داشت اما در دقایق واپسین بازی شاگران برانکو گل تساوی را زدند. البته بازی رفت دو تیم اولین رونمایی از پرسولیس بدون هادی نوروزی در آزادی بود.

استقلال اهواز- راه‌آهن، ورزشگاه تختی – ساعت 16:30؛ داور: رضا عادل

تقابل قعرنشیین‌ها را نباید بدون اهمیت خواند.دو تیم در رتبه‌های 15 و 16 جدول قرار دارند و از شانس بیشتری برای سقوط برخوردار هستند. بختیاری زاده و شاگردانش هفته گذشته در ادامه نتایج ضعیف این فصل مقابل گسترش فولاد شکست سنگینی را متحمل شدند و در بازی رفت هم شکست سنگینی را مقابل لوکومتیورانان خوردند. پیروزی در این بازی برای استقلال اهواز می تواند به منزله آبروداری باشد؛ وگرنه با توجه به شرایط موجود به نظر نمی رسد آبی ها در لیگ شانزدهم هم حضور داشته باشند.

راه‌آهنی‌ها هم با سرمربی جدید خودشان هفته گذشته در آزادی مقابل استقلال شکست خوردند تا وضعیت این تیم بدتر از گذشته شود. آن‌ها به نظر با تیم نسبتا خوبی در این هفته مواجه شده اند و می توانند با یک پیروزی مقابل نماینده خوزستان کماکان امیدوار به بقاء در لیگ برتر بمانند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین