کد خبر: ۳۵۴۳۵۴
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با «آفتاب»:

مجلس هرچه زودتر لایحه برنامه ششم توسعه را تصویب کند

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که برنامه پنجم توسعه پر چالش‌ترین برنامه توسعه کشور است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجدسلیمان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی «آفتاب»، درباره برنامه‌های پنج‌ساله مجلس هرچه زودتر لایحه برنامه ششم توسعه را تصویب کندتوسعه کشور گفت: در برنامه‌های 5 ساله توسعه تنها برنامه سوم توسعه موفق‌ترین برنامه توسعه به لحاظ اجرایی است و مابقی برنامه‌ها به لحاظ اجرایی دچار مشکلات بسیاری شده بودند.  

به گزارش آفتاب، نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس نهم شورای اسلامی در خصوص برنامه پنجم توسعه اظهار داشت: متاسفانه برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه یکی از پر چالش‌ترین برنامه‌های توسعه کشور بود. برنامه پنجم در شرایط  نامساعد اقتصادی و دو دولت اجرایی نشد و حتی در طراحی آن نیز مشکلاتی به وجود آمد.

وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی ایجاد شده در دو دولت دهم و یازدهم مناسب اجرای برنامه پنجم توسعه نبود، ادامه داد: شرایط عمومی به‌وجود آمده برای کشور به قدری جدی بود که دولت‌ها از عهده برنامه توسعه برنیامدند. 

این نماینده گفت: بر اساس گزارشی که کارشناسان ارائه کردند حتی 50 درصد برنامه پنج ساله پنجم کشور اجرایی نشد و دولت احمدی‌نژاد نسبت به تدوین آیین‌نامه‌های اجرایی آن هیچ اقدامی نکرد در حالی که دولت روحانی در این زمینه تلاش کرد اما موفق نبود چرا که شرایط کشور منطبق بر برنامه تدوین شده نبود.

جلیلی با اشاره به برنامه پنج ساله ششم که این روزها در دستور کار مجلس شورای اسلامی است، اظهار داشت: این برنامه هم اوضاع مناسبی ندارد و با توجه به تاخیراتی که برای بررسی آن به وجود آمد انتظار می‌رود مجلس هرچه زودتر برنامه را تصویب کند تا دولت نسبت به تهیه آیین‌نامه‌های آن اقدام کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه پنجم باید درسی برای دولت و مجلس باشد تا در برنامه‌های بعدی چنین تجربه‌ای تکرار نشود تاکید کرد: در مجموع عملکرد برنامه پنجم توسعه یکی از ناموفق‌ترین برنامه‌های توسعه‌ای کشور است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین