کد خبر: ۳۵۴۴۱۰
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴

پیام هاشمی به یک همایش ملی

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نگاه علمی به پدیده های مثبت و منفی جامعه برای گسترش یا جلوگیری از اشاعه آن از ضرورت های روزگار است.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز چهارشنبه در پیام خود به نخستین همایش ملی پیشگیری دانش مدار از آسیب های اجتماعی و وقوع جرم در دانشگاه آزاد اصفهان افزود: از وقتی که انسان با نگاه علمی، مسائل جامعه خویش را بررسی کرده و پیدا کردن راهکار را به محققان دانشگاهی سپرده است بسیاری از گره های اجتماعی و فرهنگی از زندگی مردم باز شده و یا حداقل روند حل آن تسهیل شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: وجود آسیب های اجتماعی و تاثیر مستقیم آن در زندگی فردی و جمعی در هر جامعه ای انکارناپذیر است و در این مسیر جامعه ای موفق است که به جای انکار آسیب ها واقعیت ها را بپذیرد و برای کاستن آن اقدام کند.
وی ادامه داد: جوامع بشری در این راستا به شاخه های مختلف علوم انسانی از جمله روان شناسی و جامعه شناسی روی آورده اند که به خاطر نیازهای بشری این علوم نیز شاخه های متنوعی پیدا کرده است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: شاید در جمع فرهیختگانی که برای بررسی راه های پیشگیری دانش مدار از آسیب های اجتماعی و وقوع جرم گردهم آمده اند لازم به یادآوری نباشد که بسیاری از باید و نباید آسیب های اجتماعی ریشه در فرهنگ دارد، فرهنگی که امیخته با فضیلت ها و رذایل است .
رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: بر اساس یک اصل مسلم اسلامی و انسانی به هر میزان که انسان از رذیلت اخلاقی مانند دروغ، تهمت، دزدی، ریا، تجسس در زندگی مردم، توهین و تبعیض اجتناب و دوری کند به فضیلت های اخلاقی و جامعه اخلاق مدار نزدیک می شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی وی در پیام خود ادامه داد: قرن ها پیش توسط امام کاظم (ع) نگاهی عمیق به آسیب های اجتماعی و تاثیر آن در جامعه در قالب سفارش به یکی از شاگردان وجود داشت .
وی گفت: البته توجه به شرایط زمان و مکان و لحاظ کردن پدیده های نوظهور مانند همه آنچه که به خاطر پیشرفت های فناوری بعنوان رسانه و فضای مجازی در اختیار انسان ها قرار دارد از ضرورت ها محسوب می شود.

وی اضافه کرد: به طورحتم محققان دانشگاهی و حوزوی برای بررسی آسیب های اجتماعی و پیشگیری فرهنگ مدارانه از وقوع جرم به این موضوع ها توجه می کنند.
وی ادامه داد: تازه ترین مصداق برای بررسی چرایی و چگونگی برخی از بی اخلاقی های اجتماعی که می تواند مقدمه ای بر جرم های فردی و جمعی باشد بی اخلاقی های انتخابات اخیر بود و خوب است بعنوان اقدامی جنبی در میزگردهای همایش امروز به آن پرداخته شود.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز خرسندی بدلیل برگزاری چنین همایشی در دانشگاه آزاد واحد اصفهان و همراهی نهادها و سازمان های مختلف با آن اظهار امیدواری کرد که نتایج علمی بحث ها، تاثیر عملی در جامعه داشته باشد.

وی در این پیام ادامه داد: از دست اندرکاران مراسم تشکر می کنم که چنین همایشی را با هدف تبیین مفاهیم نظری پیشگیری از آسیب های اجتماعی و وقوع جرم، دستیابی به راهکار اثر بخش در پیشگیری و هماهنگی میان موسسات آموزشی و پژوهشی با نهادهای مرتبط برگزار کرده است.
به گزارش ایرنا این پیام توسط احمد مکری، مشاور فرهنگی هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی قرائت شد.
نخستین همایش ملی پیشگیری دانش مدار از آسیب های اجتماعی و وقوع جرم در محل دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان آغاز شد.

این همایش دو روزه با هدف تبیین مبانی نظری پیشگیری از آسیب های اجتماعی و وقوع جرم، دستیابی به راهکارهای اثربخش در پیشگیری آسیب های اجتماعی و وقوع جرم و ایجاد تعامل و هماهنگی میان موسسات آموزشی و سازمان ها و نهاد های مرتبط با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی و قوه قضاییه برگزار می شود.
225 مقاله در این همایش مورد پذیرش قرار گرفت که 40 مقاله در قالب سخنرانی و 185 مقاله بصورت پوستر ارائه می شود.
200 کارشناس و محقق از جامعه دانشگاهی ، نیروی انتظامی و نیز سازمان زندان ها در این همایش حضور دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین