کد خبر: ۳۵۴۴۷۶
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲

دادگاه ژاپن حکم تعطیلی 2 راکتور اتمی را صادر کرد

در بحبوحه نگرانی ساکنان محلی درباره مسائل ایمنی مربوط به تاسیسات هسته‌ای در غرب ژاپن، دادگاهی حکم تعطیلی دو راکتور اتمی را در این منطقه صادر کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : در بحبوحه نگرانی ساکنان محلی درباره مسائل ایمنی مربوط به تاسیسات هسته‌ای در غرب ژاپن، دادگاهی حکم تعطیلی دو راکتور اتمی را در این منطقه صادر کرده است.

به گزارش پرس تی‌وی به نقل از شبکه سراسری ژاپن (ان‌اچ‌کی)، دادگاه منطقه‌ای اوتسو روز چهارشنبه و دو روز پیش از پنجمین سالگرد فاجعه فوکوشیما این حکم را صادر کرد.

دو راکتور هسته‌ای تعطیل شده «کانسای الکتریک شماره 3 و شماره 4» در نیروگاه تاکاهاما واقع در استان فوکوئی هستند.

دادگاه رای خود را همسو با دادخواست ساکنین که خواهان تعطیلی این دو راکتور به دلایل ایمنی بودند صادر کرده است.

راکتور شماره 4 ماه گذشته فعالیت خود را به دلایل فنی به فاصله چند روز از آغاز به کار مجدد متوقف کرد. اما شماره 3 اکنون فعال است.

در پی فاجعه 2011 فوکوشیما، این اولین حکمی است که تعطیلی راکتورهایی را که تحت استانداردهای ایمنی ارتقا یافته از سوی اداره تنظیم مقررات فعالیت خود را از سر گرفته بودند، لازم دانسته است.

 فاجعه اتمی فوکوشیما یازدهم مارس ۲۰۱۱ به دنبال زلزلهٔ ۹ ریشتری و سونامی ناشی از آن در ژاپن رخ داد. کارشناسان این حادثه را بعد از حادثه چرنوبیل در اوکراین، بزرگ‌ترین فاجعه اتمی می‌دانند و از نظر پیچیدگی آن را در مقام نخست فجایع اتمی جهان قرار می‌دهند زیرا همه راکتورهای نیروگاه فوکوشیما در این رویداد با مشکل مواجه شد.

پس از این زلزله سیستم‌های خنک‌کننده راکتورهای نیروگاه فوکوشیما از کار افتاد و موجب ذوب شدن سوخت هسته‌ای نیروگاه و انتشار مواد رادیواکتیو در هوا، خاک و اقیانوس آرام شد.

این حادثه سبب شد 160 هزار نفر از مردم ژاپن خانه‌های خود را در اطراف نیروگاه تخلیه کنند.

این نیروگاه چند ماه پیش دوباره کار خود را آغاز کرد، با این وجود بسیاری از مردم ژاپن مخالف استفاده مجدد از انرژی هسته‌ای هستند.

هزینه زیاد واردات انرژی برای ژاپن که فاقد منابع فسیلی است موجب شده این کشور از راکتورهای اتمی برای تولید انرژی استفاده کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین