کد خبر: ۳۵۴۴۸۷
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷

کره‌شمالی بار دیگر جامعه جهانی را غافلگیر کرد+فیلم

کره شمالی ادعا می کند که توانسته کلاهکهای هسته‌ای را به حدی کوچک کند که قابلیت نصب روی موشکهای بالستیک را داشته باشند. ادعایی که واشنگتن و سئول نسبت به درستی آن شک دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
این خبر که روز چهارشنبه توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شد، تازه ترین تهدید کره شمالی تا کنون علیه جامعه بین المللی محسوب می شود.

طی دو ماه اخیر انجام چهارمین آزمایش هسته ای و همچنین پرتاب موشک دور برد توسط پیونگ یانگ و در مقابل، اعمال تحریم های جدید و سختگیرانه از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد و کره جنوبی و آغاز رزمایش مشترک سالانه سئول و واشنگتن، تنش میان این کشور و جامعه بین المللی را بیش از گذشته افزایش داده است.



به گزارش یورونیوز، هفته گذشته کیم جونگ اون به نیروهای نظامی این کشور دستور داد برای استفاده از سلاح هسته ای در مقابل افزایش تهدیدات دشمنان کره شمالی در هر زمان لازم، آماده باشند. همچنین به کارشناسان کره شمالی دستور داده شده دقت سیستم های موشکی را به سرعت افزایش دهند.

"اون" کلاهک اتمی کوچک‌سازی کرده است

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی امروز چهارشنبه به نقل از کیم جونگ اون گزارش داد، پیونگ‌یانگ کلاهک‌های هسته‌ای را برای استقرار بر روی موشک‌های بالستیک، کوچک‌سازی کرده است.

در همین زمینه ایسنا هم به نقل از خبرگزاری کی سی ان ای گزارش داد، کیم جونگ اون، رهبر جوان کره‌شمالی گفته است: «کلاهک‌های اتمی برای جاسازی بر روی موشک‌های بالستیک استاندارد و کوچک‌سازی شده است.» وی در ادامه با تقدیر از نیروهای کشورش گفت که به این یک «بازدارندگی واقعی هسته‌ای» می‌گویند.

این اظهارات در واقع اولین اشاره مستقیم به گزارش‌های پیشین رسانه‌ دولتی این کشور است که خبرهایی را درباره کوچک‌سازی موفقیت‌آمیز یک کلاهک اتمی و جاسازی آن در موشک بالستیک منتشر کرده بود؛ ادعایی که مورد تردید است.

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی در ادامه گزارش داد، کیم جونگ اون همچنین از موشک‌های هسته‌ای که برای واکنش ترمو هسته‌ای طراحی شده، بازدید کرد که اشاره‌ای به بمب هیدروژنی بود که این کشور مدعی است در ماه ژانویه آزمایش کرده است.

پیونگ‌یانگ چهارمین آزمایش اتمی‌اش را در ششم ژانویه انجام داد و مدعی شد که با موفقیت یک بمب هیدروژنی را آزمایش کرده است؛ ادعایی که از سوی بسیاری از کارشناسان و دولت‌های کره‌جنوبی و ایالات متحده آمریکا به چالش کشیده شد. شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم‌های جدید و سختی را علیه این کشور منزوی اعمال کرده و در مقابل پیونگ‌یانگ اظهارات تند خود را در رسانه دولتی افزایش داده است. کیم جونگ اون هفته گذشته دستور داد که کشورش در هر زمانی برای استفاده از تسلیحات هسته‌ای در صورت مواجهه با دشمن آماده باشد.

منبع: خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین