کد خبر: ۳۵۴۵۲
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۸۴ - ۱۳:۰۱

دري نجف آبادي خواستارفعالیت بين‌المللي NGOمرصاد شد

آفتاب‌‌نیوز :

دري نجف آبادي از نهادهاي مسوول خواست با تدارك مدارك مستدل درباره‌ استفاده از سلاح‌هاي شيميايي و خسارات مستقيم و تبعي وارده بر مصدومان در جنگ تحميلي عليه ايران جهت طرح دعوي محكم و مستند در محاكم و مجامع بين‌المللي همكاري كنند.

قربانعلي دري نجف آبادي امروز در جمع انجمن دفاع از قربانيان سلاح‌هاي شيميايي و موسسه‌ي مرصاد ‌گفت: با تشكر از اقدامات صورت گرفته توسط اين تشكل غيردولتي بر تداوم جدي و هدفمند اقدامات اين NGO در سطح داخلي و بين‌المللي تاكيد كرد.

وي با اشاره به طيف وسيع خسارات وارده به مردم و حكومت، شهادت عده‌ي كثيري از جانبازان و تحمل طاقت‌فرساي درد و رنج مصدومان، تبعات مخرب زيست محيطي، ضايعات عصبي و اختلالات نسلي و ... از افراد و ارگان‌هاي غيردولتي، دانشمندان و متخصصان و پزشكان خواست با انعكاس اطلاعات مقتضي خود، با تقويت پي‌گيري قضايي اين جنايت در عرصه‌ي بين‌الملل، اين اسناد تاريخي را در منظر افكار عمومي به نمايش گذارند.

وي در ادامه از شوراي عالي امنيت ملي، وزارت دفاع، اطلاعات، كشور و بهداشت و درمان، كميته حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس، دفتر حقوقي نهاد رياست جمهوري و ديگر ارگان‌هاي ذي‌ربط خواست همكاري‌هاي مقتضي را جهت تهيه‌ي اسناد و تبيين و تنوير آن مبذول دارند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، راه‌اندازي جنگ سنگين تبليغاتي عليه جمهوري اسلامي را استراتژي كهنه محافل خبري غرب در تقابل با انقلاب اسلامي عنوان و خاطرنشان كرد: اين محافل براي فرار از رسوايي اربابانشان و انسداد مسير كشف حقيقت، چاره‌اي جز فرافكني و تمسك به جوسازي‌هاي تبليغاتي و دروغ‌پردازي و جنگ رواني ندارند.

وي در ادامه افزود: علي‌رغم 18 بار ارايه‌ي گزارش سازمان ملل درخصوص استفاده از سلاح‌هاي شيميايي عليه ايران و مشهود بودن وضعيت مصدومان شيميايي كه حتي در برخي از همين كشورها براي معالجه تردد دارند، چرا عزم جدي درخصوص محكوميت عاملان، توليدكنندگان و فروشندگان اين سلاح‌ها كه تلخ‌ترين و زجرآورترين اوراق جنگ تحميلي عليه ملت ما را رقم زده است، ايجاد نمي‌شود؟!

دري نجف‌آبادي، بر عزم راسخ دستگاه قضايي و دادستاني كل كشور براي پي‌گيري حقوقي مسايل مربوط به مصدومان شيميايي در عرصه‌ي داخلي و بين‌المللي تاكيد كرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین