کد خبر: ۳۵۴۵۲۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸

پنگوئنی که هر سال 8 هزار کیلومتر را برای دیدن یک پیرمرد طی می‌کند+عکس و فیلم

5 سال پیش یک پیرمرد ماهیگیر در برزیل پنگوئنی را از مرگ نجات داد و کمک کرد تا او بار دیگر به زندگی برگردد. حالا این پنگوئن هر سال 8 هزار کیلومتر را طی می‌کند تا به دیدن نجات دهنده‌اش بیاید.
آفتاب‌‌نیوز :
در سال 2011 دی‌سوزا،71 ساله بدن نیمه جان پنگوئن گرسنه‌ای را در ساحل جزیره‌ای در حومه ریودوژانیرو، پایتخت برزیل پیدا کرد که آغشته به نفت بود. اين پيرمرد پنگوئن را به خانه‌اش برد و از او پرستاري كرد تا بار ديگر سلامت خود كامل را به دست آورد.

از آن موقع تاكنون اين پنگوئن كه به نام دیندیم مشهور شده هر سال 8 هزار كيلومتر را طي مي‌كند تا خود را بار ديگر به پيرمرد برساند و 8 ماه را در كنار او سپري كند. اين پنگوئن مابقي سال را در سواحل آرژانتين و شيلي سر مي‌كند.



كراژوسكي،‌ زيست‌شناسي كه اين رابطه دوستانه را به رسانه‌ها رسانده است مي‌گويد تابه‌حال چنين رويدادي سابقه نداشته‌است. به گفته وي به احتمال زياد دينديم فكر مي‌كند دي‌سوزا عضوي از خانواده‌اش بوده و يك پنگوئن است زيرا به محض ديدن دي‌سوزا دمش را به سرعت حركت داده و از سر شوق فرياد مي‌كشد.پنگوئن‌ها حدودا 25 سال عمر می‌کنند و به وفاداری به جفت خود مشهور هستند. آنها تا زمانی که بمیرند تنها یک شریک زندگی دارند.

پنگوئنی که هر سال 8 هزار کیلومتر را برای دیدن یک پیرمرد طی می‌کند+عکس و فیلم

دی‌سوزا می‌گوید: «من این پنگوئن را مانند فرزند خودم دوست دارم و مطمئنم او نیز به من علاقه دارد.» او ادامه می‌دهد: «هیچ کس جز من اجازه ندارد به دیندیم دست بزند. اگر این کار را بکنند او به آنها نوک می‌زند.»

منبع: خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
فريبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
1
1
فوق العاده ست!

"با حيوانات مهربان باشيم، آنها مخلوق خداوند و دوست ما انسانها هستن"
پریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
1
0
کاملا درسته شما حتی اگر با شیر و کرگدن وهر حیوان دیگری وحتی حیوان وحشی دوست و مهربان باشید او تا آخر عمرش مدیون ودوست شما خواهد بود




پس با حیوانات مهربان باشیم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین