کد خبر: ۳۵۴۶۴۱
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹

پاکستان آب پاکی را روی دست عربستان ریخت

مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی تاکید کرد که توان هسته ای این کشور باهدف بازدارندگی در برابر تهدیدهای احتمالی خارجی ایجاد شده و پاکستان آن را 'تحت هیچ شرایطی' در اختیار کشورهای دیگر از جمله عربستان قرار نخواهد داد.
آفتاب‌‌نیوز :
'سرتاج عزیز' که اخیرا در یکی از جلسات مجلس سنا برای پاسخگویی به سوال های نمایندگان شرکت کرده بود، در واکنش به برخی اظهارات 'جان کری' وزیر امور خارجه آمریکا که گفته بود ممکن است عربستان سلاح هسته ای از پاکستان خریداری کند، گفت: این اظهارات جان کری در قالب بیانیه رسمی نبوده و او هنگام پاسخگویی به سوالات خبرنگان به این موضوع اشاره کرده است.

مشاور نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: اگرچه ما روابطی بسیار خوب با عربستان داریم اما قرار نیست توان هسته ای خود را در اختیار این کشور یا هر کشور دیگر قرار دهیم و ما این توانایی و فناوری را به عنوان یک عامل بازدارنده و فقط برای دفاع از خود می خواهیم.

کارشناسان هسته ای معتقدند فروش سلاح های هسته ای پاکستان به عربستان، به لحاظ فنی تقریبا امری غیر ممکن است زیرا عربستان از تاسیسات و زیرساخت های لازم برای در اختیار داشتن سلاح هسته ای و نگهداری از آن برخوردار نیست.

به گزارش ایرنا، این نخستین بار نیست که احتمال فروش تسلیحات هسته ای پاکستان به عربستان مطرح می شود. این موضوع در گذشته نیز بارها دستمایه اخبار و گزارش های رسانه های بین المللی قرار گرفته است اما شاید این نخستین بار است که وزیر امور خارجه آمریکا از احتمال قرار گرفتن سلاح های اتمی پاکستان در اختیار عربستان سخن می گوید و چنین اظهارنظر عجیب و تازه از سوی جان کری، می تواند حاوی یک سری پیام های سیاسی منطقه ای و بین المللی باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین