کد خبر: ۳۵۴۶۶۷
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸

فراخوان برای تعطیلی دفتر شبکه الجزیره در تونس

گروهی از روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای تونس خواستار تعطیلی دفتر شبکه الجزیره در این کشور به دلیل توطئه علیه امنیت ملی و حمایت از تروریسم شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
«زیاد الهانی» رئیس سازمان دفاع از روزنامه نگاران تونسی خواستار تعطیلی دفتر شبکه الجزیره قطر در تونس به دلیل توطئه علیه امنیت ملی و حمایت از تروریستها در این کشور شد.

تعداد دیگری از روزنامه نگاران از جمله «سفیان بن فرحات» از نشریه "الأبراس" یکی از قدیمی ترین نشریات تونسی نیز خواستار تعطیلی دفتر شبکه الجزیره در این کشور شده است.

«بثینه قویعه» گوینده رادیوی تونس نیز خواستار تعطیلی شبکه الجزیره در این کشور شد.

به گزارش تسنیم به نقل از المنار، همچنین فعالان فیسبوکی تونس کمپینی در این شبکه اجتماعی علیه شبکه الجزیره به راه انداخته اند.

از زمان سرنگونی زین العابدین بن علی دیکتاتور فراری تونس در چهاردهم ژانویه 2011 میلادی تاکنون این اولین باری است که روزنامه نگاران تونسی خواستار تعطیلی دفتر شبکه الجزیره می شوند و این شبکه را به تحریک علیه امنیت ملی و نیروهای مسلح متهم می کنند.

کشورهای عربی از جمله مصر نیز شبکه الجزیره قطر را به دخالت در امور داخلی این کشور متهم می‌کنند . این شبکه پس از حوادث سوریه به دلیل پوشش جانبدارانه و یکجانبه از تحولات و همچنین حمایت از تروریست‌های سوریه و تلاش برای براندازی نظام این کشور مخاطبان خود را از دست داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین