کد خبر: ۳۵۴۷۳۰
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳

تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره؛ آرایش موشکی کره‌جنوبی/اون دستور حمله هسته‌ای صادر کرد

با تشدید تنش ها در منطقه شبه جزیره کره و بالا گرفتن خطر رویارویی همسایه های جنوبی و شمالی، کره جنوبی اعلام کرد که با آرایش موشکی در مناطق مرزی مشترک با کره شمالی سطح هوشیاری نظامی خود را افزایش داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
استقرار سامانه های موشکی کره جنوبی در مناطق مرزی پس از پرتاب های موشکی هفته اخیر بویژه پرتابهای روز گذشته کره شمالی انجام می شود.

وزارت دفاع کره جنوبی روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که آرایش موشکی کشورش در نواحی مرزی، به دلیل افزایش سطح هوشیاری نظامی کشور لازم بود.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد که در منطقه مرزی دو کره اقدام به آرایش سامانه های موشکی زمین به هوا از مدل «چیونگ گونگ» کرده است.

بنابر بیانیه وزارت دفاع کره که در تارنمای آن منتشر شده، این موشک ها در منطقه ای به نام «پنج جزیره دریای غربی» که به کره شمالی بیش از کره جنوبی نزدیک است، استقرار یافته است.

رهبر کره شمالی دستور حمله و آزمایش های بیشتر هسته ای صادر کرد

همچنین «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی که کشورش زیر فشار تحریم های سخت شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفته است به کارشناسان نظامی و هسته ای خود دستور داد، حمله هسته ای و آزمایش های اتمی بیشتر را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش ایرنا، هنوز دو ماه از آزمایش اولین بمب هیدروژنی و چهارمین آزمایش اتمی کره شمالی نگذشته بود که شورای امنیت به اتفاق آرا، قطعنامه 2270 را با سخت ترین تحریم های 20 سال گذشته علیه این کشور تصویب کرد.

کره شمالی پس از این اقدام شورای امنیت و تحریم هایی که چین، کره جنوبی و ژاپن نیز علیه این کشور آغاز کردند، چندین فروند موشک از جمله موشک های بالستیک با برد 500 کیلومتر را به دریای شرقی پرتاب کرد.

با این حال رهبر جوان کره شمالی فرمانی را صادر کرده و در آن از همه مسئولان و دست اندرکاران نظامی و اتمی این کشور خواست برای انجام حملات هسته ای خود را آماده کنند.

وی که پیشتر تنها دستور آماده باش برای چنین حملاتی صادر کرده بود، در دستور جدید خود خواستار آن شده است که آزمایش های هسته ای بیشتری نیز صورت گیرد.

تنها یک روز قبل از این «کیم» در حضور مسئولان ارشد و شماری از دانشمندان هسته ای این کشور اعلام کرد کشورش موفق به ساخت کلاهک های هسته ای کوچک با قابلیت سوار شدن بر روی موشک های بالستیک شده است.

خبرگزاری کره شمالی امروز(جمعه) از قول رهبر این کشور آورده است: باید آزمایش های هسته ای بیشتری انجام دهیم و لازم است تسلیحات و ابزارهای هسته ای متنوع تری در اختیار داشته باشیم.

گزارش رسانه رسمی این کشور به نقل از رهبر جوان کره شمالی تاکید دارد که این کشور باید بتواند در هر نقطه ای اعم از دریا، زمین، هوا و زیر زمین حملات هسته ای علیه دشمنانش انجام داده و توان تهاجمی هسته ای فوق العاده ای در اختیار داشته باشد.

وی گفت که کشورش باید بتواند انواع سلاح های هسته ای و انواع کلاهک های اتمی با تخریب گسترده را برای حملات هسته ای بسازد.

رهبر کره شمالی به ارتش و دانشمندان این کشور دستور داد که تسلیحات هسته ای بیشتری بسازند و آزمایش اتمی با قدرت تخریبی بالاتری انجام دهند که نشانگر قابلیت های بالای اتمی تسلیحاتی کره شمالی باشد.

گزارش شده که رهبر کره شمالی این مطالب را در جریان بازدید از تمرینات راکت اندازهای بالستیک این کشور عنوان کرده اما به جزییات زمانی آن اشاره نشده است.

اوضاع در شبه جزیره کره به شدت بحرانی است و هر لحظه احتمال می رود نبردی میان طرفین درگیرد و چین هم از این وضعیت که آن را «انفجاری» خوانده ابراز نگرانی کرده است.

تحلیلگران بر این باورند که شروع یک درگیری در این منطقه بیش از آنکه متوجه آمریکا باشد که سرزمینی دور از شبه جزیره کره دارد، مخاطرات سنگینی برای چین و دو کره خواهد داشت.

شرایط دو کره به دلیل آنکه در سال 1950 جنگ میان آنان بدون امضای توافقنامه صلح و تنها با متارکه متوقف شود، دو کشور را همچنان در وضعیت جنگی قرار داده و شرایط شکننده ای را میان آنان حاکم ساخته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین