کد خبر: ۳۵۴۷۵۸
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵

ابراز تمایل وزیر خارجه انگلیس برای گسترش سریع روابط تجاری با ایران

وزیر امور خارجه انگلیس با مثبت ارزیابی کردن مسیر جدید روابط میان ایران و انگلیس گفت که لندن علاقه‌مند است هرچه سریع‌تر در زمینه گسترش روابط دو کشور اقدامات عملی انجام دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
 محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری کشورمان که برای شرکت در اجلاس اقتصاد ایران به لندن سفر کرده است، با فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار وزیر امور خارجه انگلیس با ابراز خرسندی از برداشته شدن تحریم ها و با مثبت ارزیابی کردن مسیر جدید روابط دو کشور از علاقه‌مندی لندن برای توسعه روابط همه جانبه در همه زمینه ها با ایران خبر داد و افزود: ما علاقه‌مند هستیم هرچه سریع تر در زمینه گسترش روابط دو کشور اقدامات عملی انجام دهیم و برای توسعه روابط اقتصادی با ایران تلاش کرده و فصل جدیدی را در روابط با ایران رقم بزنیم.

هاموند با تشریح برنامه‌های کشورش در توسعه روابط تجاری با ایران گفت: امیدوارم هرچه زودتر مشکلات اندکی که در خصوص روابط مالی و پولی و بانکی وجود دارد رفع شده و ما در این اقدام بسیارجدی و مصمم هستیم موسسات مالی و بانکهای انگلیسی فعالیتهای خود را با ایران از سر گرفته و به سرعت گسترش دهند.

وی با اشاره به نقش تعیین کننده ایران در منطقه بیان کرد: صلح و امنیت منطقه بدون حضور ایران امری غیر ممکن است و مساعدت ایران در گفت وگوهای منطقه ای و مبارزه با تروریسم نقش به سزایی در این مساله خواهد داشت.

وزیر امور خارجه انگلیس در این دیدار ابراز امیدواری کرد: هرچه سریع تر مشکلات کنسولی باقی‌مانده در روابط دو کشور رفع شده و رفت و آمد اتباع دو کشور به سهولت انجام گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین