کد خبر: ۳۵۴۷۶۶
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶

مقام ارشد امنیتی امارات: پیروزی ترامپ منجر به جنگ تمدن ها می شود

یک مقام ارشد امنیتی امارات متحده عربی هشدار داد که در صورت پیروزی دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جنگ تمدن ها در جهان رخ خواهد داد.
آفتاب‌‌نیوز :

یک مقام ارشد امنیتی امارات متحده عربی روز جمعه هشدار داد که در صورت پیروزی دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جنگ تمدن ها در جهان رخ خواهد داد.

به گزارش آسوشیتدپرس از دوبی، این سخنان ضاحی خلفان تمیم معاون فرماندهی پلیس و امنیت عمومی دوبی، آخرین نشانه از نگرانی سراسر خاورمیانه از سخنان ترامپ درباره مسلمانان به شمار می رود که اخیرا گفت: اسلام از غرب نفرت دارد.

ترامپ که در دسامبر خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان به خاک آمریکا شده بود، از پس گرفتن سخنان اخیر خود در جریان مباحثات پنجشنبه شب نامزدهای حزب جمهوریخواه در میامی خودداری کرده است.

ترامپ گفت: نمی خواهد با پرهیز از بر زبان آوردن چنین سخنانی، چنین وانمود کند که دیدگاه سیاسی درستی دارد.

خلفان در واکنش به سخنان اخیر ترامپ با اشاره به نظریه ساموئل هانتینگتون نظریه پرداز سیاسی آمریکایی که جنگ های آینده میان فرهنگ ها خواهد بود، در صفحه توییتر خود هشدار داد: پیروزی ترامپ ممکن است موجب رویارویی وی با ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش شود.

خلفان افزود: چنانچه ترامپ، هیلاری (کلینتون) را شکست دهد، به معنی به اجرا درآمدن نظریه برخورد تمدن های ساموئل (هانتینگتون) به دست این نامزد جمهوریخواه و بغدادی خواهد بود.

ترامپ از سال ها پیش برای اجرای فعالیت های تجاری در خاورمیانه به ویژه حوزه خلیج فارس و امارت دوبی و گسترش مجموعه هتل های زنجیره ای خود در منطقه خاورمیانه تلاش می کرده است؛ 2 طرح باشگاه و زمین گلف و یک طرح ساخت و ساز در دوبی دارد.

روزنامه های منطقه از هنگام انتشار سخنان وی در ماه دسامبر، در مطالب و سرمقاله های خود از سخنانش، انتقاد کرده اند.

منبع: ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین