کد خبر: ۳۵۴۷۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹

امام جمعه تبریز خطاب به عراقچی: شما از صلحا و امید مردم هستید/ ظریف از وزرای ارزشمند کشور است

سید عباس عراقچی در سفر یکروزه خود به تبریز با آیت‌الله محسن مجتهد شبستری دیدار و گفت‌وگو کرد و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار خطاب به عراقچی گفت: دکتر ظریف از وزرای ارزشمند کشور بوده و شما از صلحا و امید مردم هستید.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدعباس عراقچی در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری گفت: برای رسیدن به نتایج ملموس مذاکرات هسته‌ای باید اندکی صبر داشته باشیم چرا که زمان می‌برد تا نتایج اجرای برجام و مذاکرات هسته‌ای در کشور نمایان شود.

به گزارش آفتاب به نقل از ایسنا، وی افزود: ما به دنبال واردات نیستیم و معتقدیم رفت‌وآمد هیات‌های غربی به کشورمان باید با همکاری‌های مثبت و سرمایه‌گذاری همراه شود تا فناوری‌های پیشرفته جهانی وارد کشور شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور باید اقتصادی مقاومتی باشد، تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی باعث مقاومت و آسیب ناپذیری در مقابل هر گونه فشار خارجی به شمار می‌آید.

عراقچی اظهار کرد: تمامی تحریم‌ها به جز تحریم‌های کنگره آمریکا همگی لغو و تحریم‌های کنگره نیز متوقف شده است.

معاون وزارت خارجه با اشاره به اینکه روابط پولی با بانک‌های خارجی و مناسبات تجاری و اقتصادی با شرکت‌ها و کشورهای خارجی بر مبنای اعتماد انجام می‌شود، گفت: این امر زمان بر و مستلزم فضای اطمینان بخش است.

وی تاکید کرد: همه باید در کشور کمک کنند تا سرمایه‌گذاران خارجی با فضای اعتماد ایجاد شده در کشور فعالیت کنند.

وی یادآور شد: شرکت‌های خارجی تحت تاثیر اظهارات دولتمردان کشور خود قرار نمی‌گیرند و این فضای اعتماد و اطمینان بخش است که آنان را به سرمایه‌گذاری در ایران تشویق می‌کند.

عراقچی خاطرنشان کرد:باید از فرصت‌های پیش رو استفاده کنیم و بقیه راه بستگی به همت و حرکت خودمان دارد.

وی تاکید کرد:دعای مردم و بزرگان موجبات موفقیت و دلگرمی تیم مذاکره کننده هسته‌ای را فراهم کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار خطاب به عراقچی گفت:دکتر ظریف از وزرای ارزشمند کشور بوده و شما از صلحا و امید مردم هستید.

آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ادامه داد:نتایج برجام باید ملموس باشد و مردم آن را احساس کنند.

سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر کاری یکروزه در تبریز به سر می‌برد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
اسماعیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
0
0
خدارا شکر که علمای ما قدر افراد زحمت کش و سیاستمداران جمهوری اسلامی ایران را که از فرزندان امام و رهبری هستند را میشناسند و میدانند .واقعا آقایان ظریف و عراقچی و تخت روان چی و همکاران آنان در این برهه از زمان خوب درخشیدند و کار کردند . خداوند توفیقشان دهد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین