کد خبر: ۳۵۴۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶

استقلالی‌ها به سوئد نمی‌روند؟

پرویز مظلومی از باشگاه استقلال خواسته با وجود هماهنگی سفر به سوئد، این سفر را لغو کند.
آفتاب‌‌نیوز :
استقلالی ها، بدون اینکه باشگاه هاماربی سوئد را در جریان بگذارند، از لغو بازی دوستانه خود با این تیم در فروردین امسال خبر دادند. مسئول ایرانی برگزار کننده این مسابقه هم از لغو آن کاملا بی خبر است و می گوید استقلالی ها هیچ نامه ای نه به او و نه به باشگاه سوئدی، ارسال نکرده اند. امیر سلطانی مشاور فدراسیون سوئد و باشگاه هاماربی، در این باره می گوید: «تا این لحظه، هیچ درخواستی برای لغو مسابقه نداده اند و ما تنها در رسانه ها چنین خبری را دیدیم.» 

از مدت ها قبل، سفر استقلال به سوئد قطعی شد و سه هفته قبل، بلیط و همینطور ویزای سفر به این کشور آماده شد. مدیرعامل باشگاه هاماربی پس از سفر به تهران و تماشای دربی بزرگ این شهر، در باشگاه استقلال حاضر شد و قرارداد رسمی این سفر را با آبی امضا کرد. پس از این اتفاق، خبر رسانه ای شد و اکثر سایت های انگلیسی زبان هم از سفر استقلال به سوئد نوشتند. 

بنرهای تبلیغاتی مربوط به برگزاری این بازی نزدیک به سه هفته است که در چند نقطه خاص شهر استکهلم نصب شده و تا این لحظه نزدیک به 20 هزار بلیط برای تماشای این مسابقه به فروش رفته است. به گفته سلطانی، باشگاه هاماربی همه چیز را برای سفر استقلال به این کشور هماهنگ کرده است. علاوه بر دعوت از چندین و چند شخصیت مهم فوتبال این کشور از جمله رئیس فدراسیون فوتبال سوئد و رئیس لیگ این کشور، تعدادی از چهره های ایرانی شاخص از جمله کیا جورابچیان، اردوان فرهاد مشیری و... هم به سوئد دعوت شده اند. همچنین باشگاه هاماربی تمام هماهنگی های لازم را با پلیس و همینطور فرودگاه استکهلم انجام داده تا استقلالی ها در آرامش و با اسکورت کامل از بخش vip فرودگاه خارج شوند.

شرکت تجاری ولو و ایکیا هم اسپانسر های بازی شده اند و از همین حالا لباس های استقلال با تبلیغات ولو آماده شده است. همچنین قرار شد پوما به بازیکنان استقلال در این مسابقه کفش بدهد و از سویی باشگاه هاماربی هم غرفه ای در ورزشگاه tele2 که زیباترین ورزشگاه 30 هزار نفری دنیاست، در اختیار آبی ها قرارداد تا لباس ها و وسایل ورزشی خود را به فروش برسانند و سود کنند. با وجود این اقدامات، ولی استقلالی ها فعلا سفر به سوئد را لغو کرده اند چراکه می گویند با وجود مصدومیت چند بازیکن و همینطور ممنوع الخروج شدن برهانی و عمران زاده، بهتر است به این سفر نروند. آنها می گویند مظلومی به مدیرعامل نامه زده که این سفر را لغو کنند اما طرف اروپایی معتقد است در صورت لغو این بازی، استقلالی ها باید 50 هزار یورو غرامت پرداخت کنند. اما از نظر سلطانی مهمتر از ضرر مالی، ضرری است که به اعتبار استقلال و فوتبال ایران وارد می شود.آنها می گویند از آنجا که سوئدی ها تمام اقدامات مربوط به برگزاری را انجام داده اند، لغو بازی می تواند بازتاب منفی زیادی برای استقلال داشته باشد. آبی ها پیش از این هم یک بار سفر به کانادا و آمریکا را لغو کردند که یک بار از آنها شکایت شد و حتی تا پای میز محاکمه رفتند. سلطانی در پایان می گوید: «امیدوارم استقلالی ها هر طور شده به سوئد بیایند، حتی شده با 11 بازیکن.»

منبع:‌خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین