کد خبر: ۳۵۴۸۸۱
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸

زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

سخنگوی وزارت کشور گفت: زمان انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در برخی از حوزه‌های انتخابیه بیست و هفتم فروردین یا ده اردیبهشت سال آینده خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
حسینعلی امیری در نشست استانداران گفت: با تلاش رئیس جمهور و تدبیر رهبری یکی از وعده‌های رئیس جمهور به نتیجه رسید هر چند به خاطر مشکلاتی که به وجود آوردند این مسیر طولانی‌تر شد.

وی گفت: سابقه نداشته کشوری بدون جنگ از فصل هفتم منشور سازمان ملل خارج شود اما این اتفاق در ایران افتاد.

سخنگوی وزارت کشور به شرایط زمانی انتخابات اشاره کرد و گفت: سی و چهار میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند که چهار میلیون بیشتر از دور قبل است. ۲۲۱ نماینده در دور اول انتخاب شدند و برای اولین بار تکلیف انتخابات در تهران در دور اول مشخص شد و به این ترتیب شهروندان تهرانی حدود شصت یا هفتاد میلیارد تومان در هزینه انتخابات صرفه جویی کردند.

امیری به تغییر نسلی رای دهندگان در انتخابات اشاره کرد و گفت: تحولات سیاسی سال ۹۲ و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید نیز روی انتخابات خبرگان رهبری تاثیرگذاشت. به دلایل متعدد رقابت در انتخابات مجلس رقابتی‌تر است و همین مسئله روی افزایش مشارکت در انتخابات تاثیر خود را می‌گذارد.

قائم مقام وزیر کشورتاکید کرد: ‌ مناقشات تایید صلاحیت‌ها و شرکت در آزمون و معافیت آزمون به ویژه برای برخی باعث افزایش مشارکت در انتخابات شد.

وی فهرست محور بودن رای مردم را یکی از ویژگی‌های انتخابات معرفی کرد و گفت: جریان‌های سیاسی به صورت اجماعی وارد انتخابات شدند و همین یکی از ویژگی انتخابات امسال بود.

امیری خطاب به استانداران گفت: با منتخبان نشست‌هایی داشته باشید و ضرورت این نشست‌ها هم در جریان قرار دادن نمایندگان از برنامه‌های استانداران و دولت است و همچنین صلاحیت‌هایی که مجلس دارد.

وی با انتقاد از برخی نمایندگانی که در گذشته در انتصاب‌ها و مسائل اجرایی دخالت می‌کردند، تاکید کرد: وظیفه خطیر نمایندگی و توجه به مسائل کلان کشور باید مورد توجه نمایندگان باشد.

به گزارش ایلنا، سخنگوی وزارت کشور این را هم گفت که زمان انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در برخی از حوزه‌های انتخابیه بیست و هفتم فروردین یا ده اردیبهشت سال آینده خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین