کد خبر: ۳۵۴۸۹۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲

قرار خوبی، روی دیوار مهربانی

آنچه که در این مطلب، بیش از هر چیز دیگری مد نظر نگارنده است ماهیت و فلسفه برگرفته از فرهنگ زیبا و انسانی ماست که با الهام از باورهای ایرانی-اسلامی، کرامت انسانی را زینت بخش آداب و رسوم این مرز و بوم کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
محبوبه بیات- در بخشی از آیه ۱۷۷ سوره مبارکه بقره آمده است:
«و مال را با وجود دوست داشتنش به خويشاوندان و يتيمان و بينوايان و در راه ماندگان و خواهندگان و بردگان ببخش و نماز را برپا دار و زكات را بپرداز»

این روزها دیوارهای سنگی شهر، رنگ و بوی مهربانی گرفته؛ رنگ و بویی از جنس ذات مقدس پروردگار.

 «اگر نیاز نداری بذار و اگر نیاز داری بردار»، جمله ساده ای که بر بسیاری از دیوارهای این سرزمین، نقش بسته و دلهایمان را به اینکه هنوز هم اندک امیدی به زنده بودن انسانیت و توجه به نیازمندان به دور از هرگونه ریا، تبلیغات و فرمایشی بودن وجود دارد، روشن کرده است.                                     

آنچه که در این مطلب، بیش از هر چیز دیگری مد نظر نگارنده است ماهیت و فلسفه برگرفته از فرهنگ زیبا و انسانی ماست که با الهام از باورهای ایرانی-اسلامی، کرامت انسانی را زینت بخش آداب و رسوم این مرز و بوم کرده است. شاید تفاوتی نکند چه کسی اولین دیوار مهربانی را در کدام نقطه کشور ایجاد کرد، مهم اقدام خودجوش مردمی بود که با فرا رسیدن فصل سرد سال، همنوعان نیازمند خود را فراموش نکردند و در حد توان خود به آنها یاری رساندند و این اقدام نیک آنقدر مورد استقبال قرار گرفته که در مدتی بسیار کوتاه تمام نقاط کشور را در نوردیده است.

چه خوب است که برای خوبی هایمان قرار می گذاریم، تا فراموش نکنیم مهربانی را. فراموش نکنیم هنوز انسانیت در این شهر و کشور زنده است و نیازمندانی هستند که اندک سوی نگاهشان را به دستهای مهربان من و تو چشم دوخته‌اند. چه خوب است که یادمان هست و فراموش نکردیم هنوز هم می‌شود با هم بود و همدیگر را داشت و گرمای دوست داشتن و کمک کردن هنوز در دلهای ما شعله ور است.

ما جنس مان از همان مردمی است که در دفاع مقدس و دوران تحریم همواره به یاری هم شتافتیم و تا اوج سربلندی کشور عزیزمان، در کنار هم ایستادیم و به تمام جهانیان ایرانی بودن خود را تفهیم کردیم. حال بار دیگر با ایجاد دیوار مهربانی به کمک هم نوعان خود آمده‌ایم.

شاید بعضی ها بگویند مهربانی "دیوار" نمی خواهد، "دل" می خواهد!
اما فراموش نکنیم که "مهر" را باید از "دل"ها بیرون بیاوریم و به دیگران هدیه کنیم، تا مهرمان را با بخشندگی جلوه ای الهی بخشیده باشیم.

زندگی ما را
با اندوخته هایمان نمی سنجند؛
بلکه ملاک سنجش،
بخشایش و ایثار ماست.
مهربانی هایمان را ذخیره نکنیم.

یادمان باشد سرآغاز و چکیده صفات جمالی که خداوند برای خود انتخاب کرده "بخشندگی" و "مهربانی" است.

خدایا... یاریمان ده تا با بهره جستن از نامت و کلامت، بهره ای هرچند ناچیز از کثرت رحمت واسعه ی تو نصیبمان گردد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
0
1
متن زیبا و دلنشینی بود انشااله مهربانی در دلهای ما بیدار شود
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
0
1
با عرض سلام و ادب
وقت بخیر
خسته نباشید
در این روزای آخر سال این مطلب به جا و به موقع بود امیداست که روزی برسد هیچ کس محتاج نباشد و همه نسبت به همدیگر مهربان باشیم
هناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
0
0
با سلام ..تشکر از بررسی خوب موضوع همدلی و کمک به هم نوع که تاکید دین مبین اسلام است..امید است همانگونه که نگارنده به زیبایی با استفاده از آیات و قلم توانای خود اهمیت موضوع را تبیین نموده است به یاد بیاوریم که در این ایام که همگان عید و نو شدن را به انتظار نشسته اند هستند کسانی که چشم به یاری ما دارند و امیدوار به قرارهای ما در کنار دیوارهای مهربانی هستند.
hadi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
0
1
خیلی خوب بود ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
0
0
عالی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین