کد خبر: ۳۵۴۹۰۷
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷

وزیر کشور ترکیه از عملیات جدید نظامی علیه پ.ک.ک خبر داد

وزیر کشور ترکیه خبر از آغاز عملیات جدید نظامی علیه شبه نظامیان مرتبط با حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در جنوب شرق این کشور داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نوشته روزنامه حریت، افکان آلا، وزیر کشور ترکیه درحالی این مساله را مطرح کرد که عملیات نظامی علیه این گروه شبه نظامی در دو شهر در جنوب شرق ترکیه پایان یافته است.

به گزارش ایسنا،وی در جمع خبرنگاران در آنکارا گفت: هشت منطقه در جنوب شرق ترکیه پاکسازی شدند. اما هنوز موانعی در "یوکسه‌کووا" واقع در شرناک و نسیبین وجود دارد که باید از شر شبه نظامیان پاکسازی شود. اصلا مهم نیست که این موانع در کجا هستند ما باید تمامی آنها را از میان برداریم. ما در صورت لزوم عملیات نظامی دیگری ترتیب خواهیم داد.

دولت آنکارا اخیرا عملیات گسترده نظامی علیه پ.ک.ک در جنوب شرق ترکیه انجام داده و استانداران محلی نیز به اعمال منع آمد و شد در چندین شهر پرداخته‌اند تا شبه نظامیان را از محل اختفای خود بیرون بکشند و موانع را از میان بردارند.

رییس ستاد مشترک ارتش ترکیه در بیانیه‌ای مکتوب آورده است: در مجموع 279 تن از اعضای سازمان تروریستی پ.ک.ک در چندین عملیات نظامی در سور کشته و 206 مانع نیز برداشته شد. همچنین 365 وسیله انفجاری نیز خنثی شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین