کد خبر: ۳۵۵۰۴
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۸۴ - ۱۸:۳۱

افزايش تسهيلات فروش اقساطي مسكن تا سقف 100ميليون ريال

آفتاب‌‌نیوز : بنابر اين گزارش، شوراي پول و اعتبار سه مصوبه مهم را به تصويب رساند، يكي اين كه با افزايش سقف فردي تسهيلات اعطايي در مرحله فروش اقساطي از 80 ميليون ريال به حداكثر 100ميليون ريال براي هر واحد مسكوني موافقت كرد. 

بنابر اين تصويب شوراي اقتصاد، سقف فردي تسهيلات ياد شده، سقف مربوط به دوران فروش اقساطي براي هر واحد مسكوني است و تسهيلات دوران مشاركت مدني، محدود به سقف ياد شده نمي‌باشد. 

براساس اين مصوبه بانكها در مورد مبلغ تسهيلات اعطايي در دوره مشاركت (احداث ساختمان) با توجه به ساير مقررات و ضوابط ابلاغي، تصميم خواهند گرفت. 

بر اساس اين گزارش، مصوبه ديگر مربوط به موافقت با انتشار اوراق مشاركت بانك مركزي به ميزان 6 تريليون ريال در تاريخ 22 دي 1384 با نرخ سود علي الحساب 5/15 درصد، معاف از ماليات و مدت مشاركت يكسال پس از تاريخ انتشار خواهد بود. 

شوراي پول و اعتبار در اين نشست مقرر كرد: شرايط مربوط به تركيب اوراق، مقاطع پرداخت سود و مهلت اوليه فروش و انتخاب بانكهاي عامل توسط بانك مركزي تعيين مي شود. 

شوراي پول و اعتبار در اين نشست، آيين نامه ناظر بر فعاليت اشخاص حقيقي و حقوقي غيربانكي در بازار پول موضوع تبصره 3 ماده 1 و بند ج تبصره 2 ماده 2 قانون تنظيم بازار غيرمتشكل پولي را در 26 ماده و 4 تبصره از تصويب گذراند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین