کد خبر: ۳۵۵۰۹۷
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱

هشدار باراک اوباما به نامزدهای انتخاباتی آمریکا

باراک اوباما به نامزدهای رقابت‌های درون حزبی برای معرفی کاندیداهای اصلی انتخابات آینده ریاست جمهوری در آمریکا هشدار داد که به تنش‌ها دامن نزنند.
آفتاب‌‌نیوز :
باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است: نامزدها نباید در مبارزات انتخاباتی‌ خود به "توهین و خشونت علیه سایر شهروندان آمریکایی" متوسل شوند. هشدار اوباما یک روز پس از آن منتشر می‌شود که در شیکاگو سخنرانی دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان به دلیل خشونت و درگیری‌ لغو شد.

به گزارش آفتاب، پیش از سخنرانی روز جمعه ترامپ در شیکاگو، صدها معترض بیرون محل برگزاری این سخنرانی در دانشگاه ایلینویز جمع شده بودند و در نهایت درگیری میان مخالفان ترامپ و هوادارانش که پرچم‌هایی در دست داشتند و شعار می‌دادند در سالن کنفرانس بالا گرفت. هواداران ترامپ از یک سو و هواداران برنی سندرز، از جانب این دو نامزد جمهوری‌خواه و دموکرات شعار می‌دادند.

به گزارش بی‌بی‌سی، در برخوردهای خشونت‌آمیز میان دو گروه، هواداران ترامپ تلاش می‌کردند که پرچم‌ها را از دست معترضان بیرون بکشند. ترامپ که قصد دارد از سوی جمهوری‌خواهان، نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود بارها مورد انتقاد قرار گرفته که لحن تند انتقادی وی و اظهاراتش در مورد مهاجران یا مسلمانان باعث ملتهب شدن فضای انتخاباتی آمریکا شده است.

اوباما که پس از انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر، کاخ سفید را ترک خواهد کرد در جریان یک برنامه جمع‌آوری کمک مالی دموکرات‌ها، روز یکشنبه گفته است: کسانی که برای رسیدن به کاخ سفید، کارزار انتخاباتی به راه انداخته‌اند، باید توجه داشته باشند که به دیگران توهین نکنند و میان آمریکایی‌ها دو دستگی مذهبی و نژادی ایجاد نکنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین