کد خبر: ۳۵۵۱۵۵
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه خبر داد:

افشای فسادهای مالی جدید از دولت احمدی‌نژاد؛ اختلاس ۸ میلیارد تومانی و فروش ۵ میلیارد تومان بن خرید به ۱۱ شرکت صوری

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه از اختلاس ۸ میلیارد تومانی و فروش ۵ میلیارد تومان بن خرید به ۱۱ شرکت صوری در دولت قبل خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
فرشید گلزاده در نشست خبری با بیان اینکه فروشگاه‌های رفاه یک نمونه بارز پروژه‌های رشد هستند گفت: برای اولین بار برای صنعت خرده‌فروشی چشم‌انداز ۱۰ ساله و ۳ برنامه استراتژیک از ابتدای سال ۹۴ تا سال ۱۴۰۴ تعیین و تدوین کرده‌ایم.

به گزارش آفتاب، وی با اشاره به مذاکرات با کشورهای اروپایی برای اجرای مدل مدیریتی جدید در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه گفت: این مذاکرات دو عارضه قابل توجه دارد. یکی اینکه مذاکرات با طولانی‌شدن به کار عملی نمی‌رسید و دیگر اینکه اگر هم به کار عملی برسد باید بخش عمده‌ای از اختیاراتمان را به شرکت‌های خارجی واگذار کنیم.

مدیرعامل فروشگاه‌های رفاه ادامه داد: بنابراین خودمان کیفی‌سازی را شروع کردیم و در حال حاضر موضعمان در مذاکرات با خارجی‌ها بسیار متفاوت شده و همسطح با هم هستیم.

گلزاده با بیان اینکه تاکنون ۱۰ فروشگاه نسل جدید با استانداردهای بین المللی راه‌اندازی کرده‌ایم از راه‌اندازی ۴۰ فروشگاه نسل جدید خبر داد.

وی با اشاره به مشکلات مدیریتی اداره فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: عدم شفافیت‌های مالی، عدم بهره‌وری، سیستم آتی قدیمی و عدم آموزش نیروی انسانی از مجموعه چالش‌های مدیریتی فروشگاه رفاه بود که توانستیم با توان داخلی در دوره جدید این مشکلات را حل کنیم.

گلزاده با اشاره به سهم فروشگاه‌های رفاه در اقتصاد مقاومتی و اجرای اقتصاد مقاومتی و اقتصاد کلان کشور گفت: فروشگاه رفاه وی‌ترین ۳ هزار تولیدکننده ایرانی است و محصولات ۳ هزار تولیدکننده ایرانی در فروشگاه‌های رفاه به فروش می‌رسد.

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با بیان اینکه یکی از چالش‌های مهم مدیریت این فروشگاه‌ها بی‌انضباطی مالی بود گفت: بی‌انضباطی مالی هزینه‌ها را به ۴۲ درصد رسانده بود که بعد از ۵ سال توانستیم با برقراری انضباط مالی هزینه‌ها را به ۲۰ درصد برسانیم و از این محل این کاهش هزینه‌ها توانستیم ۵۰ میلیارد تومان به مردم تخفیف بدهیم. همچنین میزان تخفیف‌دهی فروشگاه رفاه در فروش محصولات در سال ۹۳، ۱۵ میلیون تومان بود که با انظباط مالی در سال ۹۴ آن را به چند برابر افزایش دادیم.

وی با بیان اینکه به رئیس‌جمهوری پیشنهاد تبدیل یارانه نقدی به سبد کالای سلامت آفرین را داده‌ایم گفت: چندی پیش این پیشنهاد را به ریاست جمهوری دادیم که به چای یارانه نقدی سبد کالای سلامت‌آفرین از طرف فروشگاه رفاه به مردم ارائه شود که ریاست جمهوری هم با این پیشنهاد ما موافقت کردند و این طرح در حال بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه از نیروی آموزش‌دیده استفاده می‌کنیم اظهار داشت: در حال حاضر بخشی از مدیریت فروشگاه‌های رفاه توسط دانشجویان فارغ‌التحصیل رشته MBA دانشگاه شریف اداره می‌شود و می‌توانیم امروز این ادعا را داشته باشیم که رهبری قیمت گذاری در بازار را برعهده داریم.

گلزاده با اشاره به میزان تخفیفات محصولات فروشگاه رفاه گفت: در حال حاضر میزان تخفیفات به طور میانگین ۲۵ درصد است و تخفیفات برای کالاهای مختلف از ۲۰ درصد تا ۵۰ درصد است.

وی افزود: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ قلم کالا با تخفیفات بالای ۲۰ درصد در فروشگاه رفاه به فروش می‌رسد.

مدیرعامل فروشگاه‌های رفاه با بیان اینکه برای نوروز هم تخفیفات ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم ادامه داد: معمولا حاشیه سود فروش کالا‌ها به طور میانگین ۵ درصد است اما با توجه به تخفیفاتی که در فروشگاه رفاه عرضه می‌شود سود خالص کالا به ۲ درصد رسیده است.

وی با انتقاد از سیاست دولت از برگزاری نمایشگاه‌های بهاره و نمایشگاه‌های نوروزی گفت: بطور قطع مخالف برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در سطح شهر هستیم چرا که معتقدیم این نمایشگاه‌ها هم به صنعت خرده‌فروشی و هم به مصرف‌کننده آسیب‌های جدی وارد می‌کند.

وی افزود: نظارت در این نمایشگاه‌ها بر کیفیت کالا‌ها بسیار پایین است و برگزارکنندگان این نمایشگاه‌ها هم مالیات نمی‌پردازند.

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه از اختلاس ۸ میلیارد تومانی و فروش ۵ میلیارد تومان بن خرید به ۱۱ شرکت صوری در دولت قبل خبر داد و گفت: در دولت قبل ۱۰۰ نفر به صورت غیرقانونی به استخدام رسمی شرکت رفاه درآمدند که امروز برای این اقدامات غیرقانونی در دولت احمدی‌نژاد پرونده‌های حقوقی تشکیل دادیم و به مراجع قانونی شکایت کردیم.

گلزاده همچنین با اشاره به اختلاس ۱۳ میلیارد تومانی از فروشگاه‌های رفاه در دولت قبل گفت: در سال ۹۲ قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۵ میلیارد تومان از این فروشگاه‌ها خارج شد همچنین در سال ۹۱ هم همچنین مدیران وقت ۸ میلیارد تومان اختلاس کردند.

وی با بیان اینکه امروز تاوان اختلاس‌های دولت گذشته در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه را پس می‌دهیم گفت: از اولین اقدامات ما در دوره جدید مدیریتی در دولت یازدهم شفاف‌سازی اطلاعات و ارائه اطلاعات شفاف به بورس بوده است.

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با بیان اینکه به دلیل ضعف سیستم مالی در سال‌های گذشته مبلغ ۵ میلیارد تومان از این سیستم اختلاس شد که با سود آن به ۸ میلیارد تومان رسید، افزود: پرونده‌های حقوقی تشکیل شده و به مراجع قضایی شکایت کردیم تا مبالغ اختلاس شده به سیستم برگردد.

وی همچنین ادامه داد: ۵ میلیارد تومان دیگر که از سیستم خارج شده است بن خرید بوده که به ۱۱ شرکت صوری یک شبه فروخته شد که نیمی از آن را به شرکت برگرداندیم.

گلزاده تاکید کرد: معتقدم این اقدامات از اراده مدیران خارج بوده و عده‌ای در این اقدامات غیرقانونی دخیل بوده‌اند اما از مدیران وقت دولت گذشته بابت این دو پرونده شکایت کرده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به سایر مشکلات شرکت رفاه در دولت قبل گفت: از دیگر مشکلاتی که وجود داشته استخدام نورچشمی‌های مدیران بوده که در یک مدت زمانی کوتاه ۱۰۰ نفر در این سیستم استخدام رسمی شده‌اند که فاقد هرگونه صلاحیت و تخصص در این سیستم هستند. حال وقتی می‌خواهیم بحث تعدیل این نیروهایی که به صورت غیرقانونی به استخدام رسمی درآمده‌اند بزنیم با اعتراض‌های شدید مواجه می‌شویم و در رسانه‌ها ما را با عناوین تعدیل نیرو محکوم می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های آینده رفاه برای ورود به بازارهای بین‌المللی گفت: معتقدم ابتدا باید این مشکلات ساختاری شرکت رفع شود و مدیریت را بر مبنای استانداردهای بین‌المللی قرار دهیم اما در نظر داریم سال آینده یک فروشگاه رفاه در عراق را راه اندازی کنیم که البته زیرساخت‌های شهری در عراق کم است و دولت باید به ما کمک کند اما به طور کلی از سال ۹۶ می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که استانداردهای بین‌المللی را داریم و می‌توانیم با شرکت‌های اروپایی رقابت کنیم.

گلزاده ادامه داد: در حال حاضر ۲۲۰ فروشگاه رفاه و ۱۰۰۰ عامل فروش در سطح کشور فعال هستند که از این تعداد ۲۶ فروشگاه در تهران مشغول به کار است.

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با بیان اینکه این مجموعه ۳ هایپرمارکت در شهرهای تبریز و اصفهان دارد گفت: در نظر داریم در سال آینده در تهران یک هایپرمارکت رفاه راه‌اندازی کنیم.

منبع: ایلنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
0
27
اینها را بدید آقای .... که حالا بیکار است بجای سخنرانی مطالعه کنه که حالی بشه چه خبرهایی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
0
18
خدا...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
1
31
جای تعجب اینجاست که اعتماد بنفس این آقایون اختلاسگر از کجا اومده
پاسخ ها
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
اعتماد نیست پشت گرمیه......
یدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
2
10
خداوند ان دولت پاکدست وهوادارانش را هدایت فرماید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
2
7
تو را به خدا مدتی راجع به اختلاس ننویسید بگذارید مخ ما کمی استراحت کند.
پرویز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
1
14
پاکترین دولت تاریخ بشریت
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
1
10
اعتماد نیست پشت گرمیه......
شاهرخ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
0
6
به نظر من از سادگی اقای...... سواستفاده کردن نباید اصلا پیداش بشه پس بگو چرا الان شب عید هست وما لخت که خوبه نون شب نداریم ازبوی پول نفت سر سفره خفه شدیم
آذین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
0
12
جالبه فقط اختلاسها رو عنوان میکنن اما خبری از محاکمه نیست و راحت تو محله خودشون جولون میدن و سخنرانی میکنن
نامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
0
0
در کشورهای اروپایی برای افزایش قدرت خرید عامه مردم "تمام اجناس بازار با کاهش قیمتها "مردم را برای خرید سال نو (2016) تشویق نمودند .فروشندگان علت کاهش قیمتها را تقویت خرید توسط مردم اعلام نمودند و گفتند با فروش زیاد سود مورد نظر حاصل گردید.ما هم در بازار و همچنین فروشگاههای زنجیره ای کشورمان چنین سیاست اقتصادی را باید اجرا کنیم.
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
0
3
کسی که این همه اختلاص دارد چرا محاکمه اش نمیکنند.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
0
0
من خودم برادرم و خواهرم اولین سال تاسیس سهامشو خریدیم ی دوسه سالی 5 هزار تومان سود
میدادن اما بعدش هیچ خبری نشد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین