کد خبر: ۳۵۵۱۵۷
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷

مینودشت 5 بار لرزید

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: از بامداد امروز یکشنبه، طی زمانی کمتر از نیم ساعت، پنج زلزله شهرستان مینودشت در شرق گلستان را لرزاند.
آفتاب‌‌نیوز : صادق‎علی مقدم صبح امروز در گفت‎وگو با فارس اظهار کرد: اولین زلزله امروز راس ساعت 6:33 دقیقه و به شدت 3.9 درجه ریشتر، در عرض جغرافیایی 37.148 و طول جغرافیایی 55.591 و در عمق 10 کیلومتری زمین روی داده است.

وی خاطرنشان کرد: زلزله دوم، سوم و چهارم نیز هر کدام به شدت حدود دو مقیاس در ریشتر بوده‎اند که این منطقه را تحت تاثیر خود قرار داده‎اند.

مقدم تصریح کرد: در آخرین لرزش این منطقه نیز در ساعت  7:25 دقیقه صبح امروز در تداوم این زمین‎لرزه‎ها، زلزله‎ای به مقیاس 3.2 ریشتر دوباره این شهرستان را لرزاند.

وی خاطرنشان کرد: این زلزله نیز در عمق 10 کیلومتری زمین و در زمانی کمتر از 10 ثانیه روی داد و در عرض 37.066  و طول 55.564 به ثبت رسیده است.

*تاکنون خسارت احتمالی بابت زلزله گزارش نشده است

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به خسارات احتمالی ناشی از این رویداد طبیعی اذعان کرد: خوشبختانه هنوز خسارت و یا تلفات احتمالی بابت این حادثه به این اداره کل گزارش نشده است.

مقدم تصریح کرد: با وجود این مسئله، با فرماندار شهرستان تماس حاصل شد و بر لزوم آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی تاکید شده است.

وی یادآور شد: خوشبختانه هر چند به لطف خداوند بزرگ، این رویداد طبیعی شدت آنچنانی نداشته است اما به هر جهت موجب نگرانی و ترس مردم منطقه شده است.

مقدم تصریح کرد: سوابق تاریخی زلزله در استان نشان می‎دهد؛ این منطقه جزء مناطق مستعد برای وقوع زلزله‎های شدید و وقوع این پدیده طبیعی در استان ناگزیر و اجتناب‎ناپذیر است؛ اما زمان آن مشخص نیست.

وی  تاکید کرد: این تهدید دایمی وظیفه ما در پرداختن به موضوع پیشگیری برای کاهش اثرات این پدیده طبیعی دوچندان می سازد.

این مسئول گلستانی خاطرنشان کرد: گلستان استانی زمین‎‎لرزه خیز است و هر لحظه احتمال دارد زلزله بخشی از استان را تحت تاثیر خود قرار دهد و همین موضوع ایجاب می‎کند، همیشه و در همه حال آماده مقابله با این رویداد احتمالی باشیم.

مقدم یادآور شد:در هیچ جای دنیا نمی توان وقوع حوادث و بلایا را متوقف کرد اما برنامه‎ریزی برای کاهش اثرات آن وظیفه همه ماست که آموزش در سرلوحه این برنامه‎ها است .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین