کد خبر: ۳۵۵۱۷۰
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
مشاور سابق اتحادیه اروپا:

جهان باید تهدید هسته‌ای کره شمالی را جدی بگیرد

مشاور سابق اتحادیه اروپا گفت: با وجود سابقه نقص فنی در برنامه هسته‌ای کره شمالی رهبران جهان باید ظرفیت‌های بالقوه هسته‌ای این کشور را جدی بگیرند.
آفتاب‌‌نیوز :
شیراک مشاور سابق اتحادیه اروپا تأکید کرد که با وجود سابقه نقص فنی در برنامه هسته‌ای کره شمالی رهبران جهان باید ظرفیت‌های بالقوه هسته‌ای این کشور را جدی بگیرند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وان شیراک، مشاور پیشین اتحادیه اروپا در این‌باره، گفت: هم اکنون پیونگ یانگ دارای کلاهک‌های هسته‌ای است و نیز موشک‌های بالستیکی را که قابلیت اصابت با خاک آمریکا را دارند آزمایش کرده است.


او ادامه داد: هنوز مشخص نیست که آنها به توانایی نصب کلاهک هسته‌ای بر موشک‌های بالستیک دست یافته‌اند یا خیر اما رویکرد محتاطانه آن است که فرض کنید آنها به زودی به این قابلیت دست خواهند یافت.

شیراک هشدار داد که سابقه رهبران کره شمالی بر انجام رفتارهای غیرقابل پیش‌بینی باید باعث حضور بیشتر رهبران جهان در آمادگی با اقدامات و تصمیمات غیرقابل پیش‌بینی رهبر کره شمالی شود.

شیراک تأکید کرد: با فرض اینکه کیم جونگ اون موشک‌های هسته‌ای با قابلیت رسیدن به خاک آمریکا را در اختیار داشته باشد، منطقی به نظر می‌رسد که این تهدید را جدی بگیریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین