کد خبر: ۳۵۵۲۶۳
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۸
مرکز هماهنگی آتش بس اعلام کرد؛

تروریست ها 29 مورد آتش بس را در سوریه نقض کردند

مرکز هماهنگی آتش بس مستقر در پایگاه هوایی روسیه در سوریه اعلام کرد؛ در شبانه روز اخیر 29 مورد آتش بس در سوریه نقض شد و این موارد از سوی تروریست ها در دو هفته اخیر که نیروهای دولتی و گروه های مسلح معارض ترک مخاصمه کرده اند بی سابقه است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، مرکز هماهنگی آتش بس مستقر در پایگاه هوایی روسیه در سوریه روز یگشنبه خاطرنشان کرد: در شبانه روز 29 مورد نقض آتش بس در سوریه ثبت شده که 18 مورد در استان لاذقیه، 5 مورد استان دمشق، سه مورد در حلب و در ادلب دو مورد و حما یک مورد گزارش شده است.

در استان لاذقیه گروه های تروریستی با ماهیت نامعلوم با تسلیحات سنگین ازجمله تیربارهای مستقر بر خودرو مواضع نیروهای دولتی را در منطقه قهرمانلی گلوله باران کردند.
در استان دمشق، تروریست های گروه احرارالشام با تسلیحات سنگین مناطق مسکونی لیپدین، قوته شرقی و هو خرابه را مورد حمله قرار دادند. در این استان و مناطقی از ادلب نیز تروریست های جبهه النصره نیز مناطق مسکونی را با خمپاره و توپخانه هدف قرار دادند که بر اثر آن حدود 10 نفر کشته و بیش از 30 نفر دیگر زخمی شدند.

تروریست ها همچنین با توپخانه و خمپاره مواضع شبه نظامیان کُرد در منطقه شیخ مقصود شهر حلب را مورد حمله قرار دادند که تلفات احتمالی این گلوله باران اعلام نشده است.
مرکز هماهنگی آتش بس مستقر در پایگاه هوایی روسیه در سوریه در شبانه روز اخیر با سران 5 منطقه سوریه برای رعایت آتش بس مذاکره کردند.

تاکنون با رؤسای حدود 50 منطقه در سوریه برای رعایت آتش بس توافقنامه امضا شده و فرماندهان 42 گروه مسلح معارضان سوری این اسناد را امضا کرده اند.
با توافق روسیه و آمریکا، آتش بس از دو هفته پیش در سوریه برقرار شده است و ارتش این کشور و گروه های معارض سوری آن را رعایت می کنند.

بر اساس این توافق که از سوی شورای امنیت نیز تأیید شده است، مبارزه با گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره که در فهرست شورای امنیت سازمان ملل ثبت شده، ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین