کد خبر: ۳۵۵۴۰۶
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
در پی انفجار تروریستی در آنکارا

پلیس ترکیه بیش از یک صد تن از مخالفات دولت را بازداشت کرد

در پی انفجار تروریستی یکشنبه شب در آنکارا که موجب کشته شدن 37 تن گردید، پلیس ترکیه در سراسر این کشور بیش از یک صد تن از مخالفان دولت را بازداشت کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روز دوشنبه رسانه های ترکیه، پلیس این کشور پس از انفجار خونین در آنکارا عملیات گسترده ای را علیه عناصر حزب غیرقانونی کارگران کرد ترکیه موسوم به « پ.ک.ک» آغاز کرد و تاکنون بیش از 50 تن در آنکارا و دیگر شهرهای ترکیه این ارتباط بازداشت شدند.
همزمان با این عملیات، خبرگزاری دوغان ترکیه از دستور دادستان شهر اسپارتا در جنوب غرب ترکیه برای بازداشت 49 تن از اعضای جماعت نور خبر داد.

«محمد موذن اوغلو» وزیر بهداشت ترکیه شمار تلفات حمله انتحاری آنکارا را 37 نفر و تعداد زخمی ها را 125 نفر اعلام کرد که حال 19 تن از مصدومان وخیم گزارش شده است.
در پی انفجار آنکارا مقامات ترکیه بر عزم خود برای مبارزه با ترور تاکید کردند و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت که عناصر «پ.ک.ک» را به زانو در می آوریم.
عملیات پلیس ترکیه علیه متهمان به همکاری با جماعت نور نیز روز دوشنبه آغاز و بازداشت شدگان برای بازجویی به مراکز مبارزه با ترور منتقل شدند.

حدود دو ماه گذشته 54 نفر از افسران ارشد، روشنفکران و تجار ترکیه در شهر استانبول، 42 نفر در شهر کوجا علی (شمال غرب ترکیه) و 16فرد منتسب به جماعت گولن در شهر ازمیر (غرب ترکیه) به اتهام جاسوسی نظامی، 19 نفر در شهر مانیسا در غرب ترکیه و 19 نفر نیز در بورسا واقع در شمال غرب این کشور به اتهام همدستی با جماعت نور بازداشت شدند.
جماعت نور به رهبری فتح الله گولن (واعظ آمریکانشین) متحد سابق حزب حاکم عدالت و توسعه و بزرگترین تشکل مخالف فعلی علیه دولت این کشور، از سوی دولت ترکیه به عنوان ساختار موازی در داخل دولت داود اوغلو تلقی می شود و دستگیری ها و تسویه های گسترده منتسبین به این جماعت از دو سال پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

دولت ترکیه، فتح الله گولن رهبر جماعت نور مقیم آمریکا را عامل و طراح کودتا و اقدامی برای سرنگونی دولت حزب عدالت و توسعه می داند.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نیز حامیان گولن را تهدیدی بالقوه برای امنیت ملی این کشور توصیف می کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین