کد خبر: ۳۵۵۴۰۷
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷

رئیس جمهوری ویتنام: اقتصاد اولویت توسعه همکاری های ایران و ویتنام است

رئیس جمهوری ویتنام اولویت توسعه همکاری های ایران و ویتنام را اقتصادی و تجاری دانست و گفت:می خواهیم در مدت 5 سال به هدف دو میلیارد دلار برسیم.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ترانگ تان سانگ روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران که در مجموعه فرهنگی-تاریخی سعد آباد برگزار شد، افزود: برای فعال شدن شدن بخش خصوصی ایران و ویتنام باید از مزیت های دو کشور همچون انرژی، مخابرات، علوم فناوری، شیلات، توریسم و مسایل فرهنگی استفاده کنیم.
ترانگ تان سانگ افزود: جلسه خوب و صریحی با دکتر روحانی داشتیم و در مورد جهت گیری ها و اقدامات عادی برای تعمیق روابط دو جانبه گفت و گو کردیم.

وی با تاکید بر پشتیبانی دو کشور برای توسعه ملی اظهارداشت: ما بر اهمیت همکاری های آموزشی و فرهنگی و همچنین همکاری های بین المللی تاکید کردیم.
رئیس جمهوری ویتنام ادامه داد: با امضای تفاهم نامه مشترک بانک مرکزی ایران و بانک ویتنام شرایط مساعدی برای فعالیت بنگاه های اقتصادی دو طرف مهیا می شود.
تان سانگ گفت که 30 نفر از جامعه بازرگانان و تجار ویتنامی وی را همراهی می کنند و قرار است در نشست فردا حضور داشته باشند.

وی اظهار امیدواری کرد در نشست اقتصادی دو کشور که فردا (سه شنبه) برگزار می شود مباحث بسیار خوب و محتوایی مطرح و نتایج عینی حاصل شود تا زمینه ساز فعالیت های اقتصادی در آینده باشد.
رئیس جمهوری ویتنام با بیان این که در مورد مسائل منطقه و بین المللی تبادل نظر کردیم، گفت: صلح و ثبات منطقه در خطر است و باید کشورهای دنیا برای تقویت صلح و ثبات بکوشند.
ترانگ تان سانگ ادامه داد: منازعات بین المللی و منطقه ای، مرزی و سرزمینی باید به صورت صلح آمیز و احترام به قوانین بین المللی حل و فصل شود.

وی اضافه کرد: به خاطر فرارسیدن نوروز بهترین آرزوها را برای رییس جمهوری و ملت ایران دارم و از آقای دکتر روحانی دعوت رسمی به عمل آوردم تا در فرصت مناسب به ویتنام سفر کند.
رئیس جمهوری ویتنام اظهار داشت: برای من و هیات همراه افتخار بزرگی است که در کشور زیبا و مهمان نواز ایران به سر می بریم. از همین رو تشکر خالصانه خود را تقدیم رییس جمهوری و ملت ایران می کنم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین