کد خبر: ۳۵۵۴۴۸
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸

تهدید داعش در لیبی برای "فتح" رم

امیر جدید داعش در لیبی تهدید کرد که این گروه به رم حمله می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
عبدالقادر النجدی، امیر جدید داعش در لیبی که دارای تابیعت عربستانی است در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های وابسته به داعش در شهر سرت لیبی با تهدید به این که داعش به رم حمله می‌کند، کشورهای همسایه و کشورهای غربی را که درصدد مداخله در لیبی هستند، تهدید کرد.

امیر جدید داعش که به جای ابو نبیل الانباری، یک شخص عراقی که در حمله آمریکا در بلندی‌های الفتایح در شرق شهر درنه در نوامبر سال گذشته کشته شد، تعیین شده است، با بیان این که شاخه داعش در لیبی در راس "فاتحان" رم خواهد بود، خواهان پیوستن نیروها از آفریقا به داعش در لیبی شد تا در سایه داعش برای فتح رم زندگی کنند.

النجدی شاخه داعش در لیبی را همچنان نوپا توصیف کرد، اما گفت داعش لیبی اجرای "شریعت" را در مناطق تحت تصرف خود آغاز کرده است و راه داعش را در عراق و سوریه در پیش می‌گیرد.

امیر جدید داعش در لیبی عنوان داشت که "ولایت لیبی" با بخش‌های مرکزی در عراق و سوریه در تماس خواهد بود.

وی عنوان داشت که ولایت لیبی مقصد نیروها شده است و تعداد کسانی که از هر جهتی به این گروه ملحق می‌شوند، دو برابر شده است و این علی رغم تلاش‌های بسیار کشورهای غربی جهت جلوگیری از سفر این نیروها است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه الیوم السابع، امیر جدید داعش همچنین اعضای کمیته گفتگوی ملی لیبی را که برای تشکیل دولت توافق ملی تلاش‌ می‌کنند و تمام طیف‌های لیبیایی‌ را نیز تهدید کرد و طرح فجر لیبی را "دموکراسی شرک آمیز" توصیف کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین