کد خبر: ۳۵۵۴۹۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
پوتین خروج نیروهای روسیه را به اطلاع بشار اسد رساند

دستور پوتین برای خروج نیروهای روسیه از سوریه

رئیس‌جمهوری روسیه در تماس تلفنی با همتای سوری‌اش، خروج نیروهای روسیه از سوریه را به اطلاع وی رسانده است.پوتین همچنین گفته است که بخش بزرگی از اهداف نظامی ما در سوریه حاصل شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس جمهوری روسیه در یک جلسه با وزیر دفاع این کشور دستور خروج بخش اصلی نیروهای روسیه از خاک سوریه را صادر کرد.

به گزارش آفتاب، خبرگزاری رویترز گزارش داد، رئیس‌جمهوری روسیه در یک جلسه با وزیر دفاع این کشور دستور خروج بخشی از نیروهای روسیه از خاک سوریه را صادر کرد. 

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نیز از گفتگوی تلفنی ولادیمیر پوتین با بشار اسد خبر داد و گفت که پوتین خروج نیروهای روسی را به اطلاع رئیس جمهوری سوریه رسانده است.

به گزارش آفتاب، پوتین روز دوشنبه در دیدار با وزیران دفاع و امور خارجه روسیه پس از استماع گزارش آنها درباره سوریه خاطرنشان کرد از فردا نیروهای روسیه از سوریه خارج خواهند شد.

وی گفت: نیروهای نظامی روسیه در سوریه در شش ماه اخیر با موفقیت ماموریت محوله را انجام دادند و به اهداف تعیین شده دست یافتند.
پوتین خاطرنشان کرد: نیروهای نظامی که در روسیه عملیات مشابه عملیات هوایی سوریه علیه تروریست ها را تمرین نکرده بودند با درجه بالای مهارت از عهده این ماموریت برآمدند. پایگاه هوایی حمیمم در سوریه همچنان از زمین و هوا و دریا دفاع خواهد شد.

رئیس جمهوری روسیه گفت که خارج سازی نیروهای روسی از سوریه در شرایط کنونی حرکتی است برای افزایش اعتماد در روند حل و فصل سیاسی مسایل سوریه و امیدواریم شرکت کنندگان در مذاکرات سوریه پیام مورد نظر را دریافت کنند. 

سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این دیدار گزارشی از عملکرد شش ماهه نیروی هوافضای روسیه در سوریه را ارائه کرده و خاطرنشان کرد: در نیم سال اخیر هواپیماها و بالگردهای روسی بیش از 9 هزار پرواز داشته و ضربات بسیار سنگینی به بدنه تروریست ها وارد آورده و آنها را قلع و قمع کردند. در این مدت گروه های تروریستی شکست خورده ،کانال های ارسال نفت و وسایل حمل و تانکرهای نفتکش نابود شده و 400 مرکز تولید و ارسال نفت در سوریه که تحت کنترل تروریست ها قرار داشت مورد حمله قرار گرفت.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هم گفت که پس از آغاز عملیات هوافضای روسیه در سوریه درخواست های مسکو برای برقراری آتش بس که بیش از سه سال نادیده گرفته می شود پذیرفته شد. در جریان گفت و گوی تلفنی روسای جمهوری روسیه و آمریکا توافق برای آتش بس به دست آمد و امروز طرف های سوری آن را اجرا می کنند.

وی ابراز امیدواری کرد مذاکرات سوریه که امروز در ژنو تحت نظارت استفان دمیستورا آغاز شده است به ثمر بنشیند و افزود: عملیات هوافضای روسیه شرایط برای این مذاکرات را فراهم کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
3
9
عادت کشور روسیه همینه ...!!!اما مواظب باشیم ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
4
9
دیدید پوتین هم هیچ ... نتوانست بکنه
مامان نگران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
0
11
خدایا یعنی میشه تو منطقه ما صلح برقرار شود؟ به حق خون پاک حسین مسلمانان از این تفرقه ها خلاص شوند
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
2
3
رفتار روس ها در تاریخ همین گونه بوده رفیق نیمه راه ، جمال عبد الناصر در مصر و رویارویی با رژیم منحوس صهیونیستی از دست اجداد روس ها دق کرد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
0
3
باز هم بازی سیاسی
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
2
4
دید دیگه کاری نمی تونه بکنه نیروهاشو کشید بیرون
حتی کره شمالی هم به روسیه اعتمادی نداره .....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین