کد خبر: ۳۵۵۵۱
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۸۴ - ۱۸:۲۹

شارون از جراحی قلب تا مرگ

آفتاب‌‌نیوز : در این ارتباط پزشکان ویژه او اعلام کردند که شارون از مشکل اضافی وزن و مشکلات مغزی و قلبی رنج می برد. شارون که بولدوزر و طاعون زمین نامیده می شد با مرگ خود اسرائیل را وارد مرحله جدیدی می کند.
آریل شارون نخست وزیر اسرائیل قرار بود زمانی تحت جراحی عمل قلب قرار گیرد که تمامی اختیاراتش را به معاونش واگذار کرده بود. این اولین بار در طول تاریخ اسرائیل است که یک رهبر اسرائیلی موافقت کرده تمامی قدرتش را به شخص دیگری واگذار کند. پس از سکته مغزی شارون، نگرانی هایی در محافل سیاسی اسرائیل در خصوص سلامت شارون به وجود آمد و این موضوع حتی باعث گردید که شیکل (واحد پول اسرائیل) از 57/4 در برابر دلار به 51/4 سقوط کند.
با این حال خبر منتشر شده توسط دفتر شارون در خصوص بهبود وضعیت جسمانی او باعث شد نگرانی ها تا حدودی کاهش پیدا کند. قبلا گفته شده بود شارون 77 ساله در حالت مطلوبی به سر می برد و کل عمل جراحی قلب وی تنها 3 ساعت به طول خواهد انجامید. به هر حال مقامات رسمی دولت نشست هفتگی یک شنبه کابینه در هفته آینده را فسخ کرده اند تا وی از یک روز فرصت بیشتر برای استراحت برخوردار باشد. طبق قانونی که در سال 1992 تصویب شده، انتقال قدرت غیرقانونی است اما روز سه شنبه این قانون برای اولین بار به علت بیماری شدید شارون که 57 سال در صحنه سیاست اسرائیل فعال و تاثیرگذار بوده، شکسته شد. در موارد قبلی مثل بیماری طولانی مدت «گلدا مایر» در دهه 1970 میلادی و «مناخیم بگین» در دهه 1980 میلادی بیماری آنها از عموم پوشیده نگاه داشته شده بود.
پزشکان شارون بعد از معاینه وی در زمان اولین سکته خفیف سوراخی به اندازه یک هشتم اینچ را در قلب او کشف کردند که ظاهرا از طریق رسیدن یک لخته خونی کوچک به مغز شارون باعث سکته وی شده بود. هر چند شارون در لحظات اولیه بعد از سکته به صورت موقت قدرت تکلم خود را از دست اد اما پزشکان وی اعلام کردند که این حمله عوارض فیزیکی طولانی مدتی بر سلامتی وی نداشته است در حال حاضر او تمامی فعالیت های روزمره خود را از سر گرفته است.
قبلا دکترهای معالج شارون اعلام کرده بودند که عمل جراحی شارون در روز پنجشنبه احتمال یک سکته مجدد را کاهش می دهد. قرار بود یک تیم از بهترین متخصصان قلب یک وسیله چتری شکل را در اطراف سوراخ قلب شارون قرار بدهند که این وسیله به مروز زمان بسته شده، سوراخ قلب وی را پوشانده و تبدیل به بخشی از قلب وی می شد. طبق برنامه ریزی انجام شده قرار بود شارون جمعه از بیمارستان مرخص شده و از دوشنبه کلیه وظایف خود را مجددا برعهده بگیرد ولی مرگ جان او را گرفت و برای همیشه شارون به مرخصی رفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین