کد خبر: ۳۵۵۵۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹

تماس تلفنی پوتین و اوباما درباره خروج نیروهای روسی از سوریه

رؤسای جمهور آمریکا و روسیه درباره خروج نیروهای روسی از سوریه گفتگوی تلفنی کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
 گفتگوی تلفنی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و باراک اوباما، همتای آمریکایی وی پس از آن صورت گرفت که پوتین دستور خروج نیروهای روسی از سوریه را صادر کرد.

به گزارش آفتاب به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی،پوتین به اوباما ابلاغ کرد که نیروهای روسی پس از تکمیل مأموریت‌های اصلی خود در مبارزه با تروریسم از سوریه عقب نشینی خواهند کرد.

کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف خواهان افزایش تلاش‌ها برای حل و فصل بحران سوریه شده و اعلام کرده‌اند که از مذاکرات صلح سوریه در ژنو با نظارت سازمان ملل حمایت می‌کنند.

در بیانیه کاخ سفید نیز آمده است که اوباما از کاهش خشونت‌ها در سوریه استقبال اما در عین حال تأکید کرد که ادامه عملیات‌ها از سوی نیروهای دولتی سوریه تلاش‌ها برای کاهش خشونت را ناکام می‌گذارد.

اوباما به پیشرفت حاصل شده در زمینه رساندن کمک‌های بشردوستانه به سوریه اشاره و تأکید کرد که دمشق باید اجازه ورود کمک‌های انسانی را بدهد.

در این بیانیه آمده است که دو رئیس جمهور خواهان افزایش تلاش‌های برای حل سیاسی بحران سوریه شده و حمایت خود را از مذاکرات ژنو اعلام کردند.

کاخ سفید نیز گفت: دو رئیس جمهور به بررسی گام‌های آتی لازم برای اجرای کامل توقف درگیری‌ها پرداختند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
0
4
پولهای عربستان کار خودش رو کرد هیچ وقت روسها مرد نبودند
علی معرف
|
United States of America
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
0
2
روسیه به خاطر منفعت خودش هر کاری می کنه
به ایران تانک و موشک نداد و نمیده و بیش از 300 ساله که اعتماد رو سلب کرده ......با این اوصاف دلیل اعتماد بیش از حد ما به روسیه چیست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین