کد خبر: ۳۵۵۵۹۹
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰

پوتین، کاخ سفید را شوکه کرد

خبر تصمیم ولادیمیر پوتین برای خروج نیروهای اصلی این کشور از سوریه از امروز سه‌شنبه، سخنگویان کاخ سفید را به شدت شوکه کرد.
آفتاب‌‌نیوز : خبر تصمیم ولادیمیر پوتین برای خروج نیروهای اصلی این کشور از سوریه از امروز سه‌شنبه، سخنگویان کاخ سفید را به شدت شوکه کرد به نحوی که از هرگونه اظهارنظر درباره این مساله خودداری کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، این تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای جاش ارنست و جان کربی، سخنگویان کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا به شدت غافلگیر‌کننده بود و این خبر در حالی به اطلاعشان رسید که در کنفرانس‌های مطبوعاتی جداگانه‌ای در واشنگتن در حال گفتگو با رسانه‌ها بودند.

کربی در پاسخ به سوالی در این خصوص اظهار داشت: پیش از اینکه نزد شما حاضر شوم، از این مساله اطلاعی نداشتم و می‌خواهم از هرگونه اظهارنظر در این خصوص خودداری کنم تا زمانی که بتوانم آن را بررسی و ارزیابی کنم.

جاش ارنست نیز در واکنش به این خبر گفت: خبرها در این مورد را نشنیده‌ام و در این لحظه برایم دشوار است که پیش‌بینی کنم این تصمیم چه تاثیری بر مذاکرات سوریه خواهد گذاشت و تغییرات حاصل از این حرکت چه خواهند بود. به همین دلیل باید اهداف روسیه از این اقدام بررسی شوند.

وی گفت باید دید مقصود پوتین از این تصمیم چیست. سخنگوی کاخ سفید بدون ارائه نظرمشخصی گفت باید دقیقا هدف پوتین از ان کار را بدانیم.

ارنست البته بر اثرات ادامه روند حملات هوایی روسیه در سوریه در دشوار کردن دستیابی به گذار سیاسی تاکید کرد و گفت: ارزیابی این موضوع که خروج نیروهای روسیه چه تاثیری بر مذاکرات صلح دارد دشوار است و نمی‌توانم بگویم که آیا این تصمیم در نتیجه توافق با طرف آمریکایی بوده است یا خیر.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین