کد خبر: ۳۵۵۶۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸

توضیح کرملین درباره خروج نظامی روسیه از سوریه

در پاسخ به برخی ادعاها درباره اهداف مسکو از خروج از روسیه؛ کرملین اعلام کرد که تصمیم خروج نیروهای روسیه با هدف تلاش برای اعمال فشار بر بشار اسد نیست.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، در پی اعلام تصمیم روسیه برای خارج کردن نیروهایش از سوریه دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد: مأموریت اصلی ما در مرحله کنونی حمایت از روند مسالمت‌آمیز در سوریه است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی کرملین تأکید کرد که تصمیم مسکو برای خارج کردن نیروهایش با هدف تلاش برای اعمال فشار بر بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه نیست.

به دنبال اعلام روسیه برای خارج کردن نیروهای خود از سوریه برلین اعلام کرد که این اقدام فشارها بر اسد را بیشتر می‌کند.

وزیر خارجه آلمان مدعی شده که عقب‌نشینی نیروهای روس از خاک سوریه دمشق را مجبور خواهد کرد در مذاکرات ژنو گفتگوی سیاسی جدی را آغاز کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به وزیر دفاع خود دستور داده که نیروهای روسی را از خاک سوریه خارج کند. درحال حاضر نیز روسیه خروج تجهیزات نظامی از جمله جنگنده‌هایش را آغاز کرده است.

دیمیتری پسکوف گفت: تصمیم پوتین برای خارج کردن نیروهای خود از سوریه ناخرسندی مسکو از موضع بشار اسد نیست. پوتین براساس نتایج عملیات نیروهای روسی در سوریه چنین تصمیم گرفته است. این موضوع در مذاکرات با رهبران خارجی مطرح نشده و پوتین به تنهایی چنین تصمیمی گرفته است.

وی افزود: تعدادی از نظامیان روس در پایگاه‌های حمیمیم و طرطوس باقی می‌مانند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
0
0
رفاقت با این روسیه ... بی فایده است، صد رحمت به آمریکا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
0
0
توضیح نداره روسها به طرفه العین آدم رو می فروشن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین