کد خبر: ۳۵۵۶۵۷
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵

محاکمه 92 قاچاقچی انسان در تایلند

محاکمه 92 قاچاقچی انسان که پس از کشف گورهایی از مهاجران مسلمان روهینگیایی در جنگل های جنوب تایلندی دستگیر شدند روز سه شنبه در بانکوک پایتخت این کشور جنوب شرق آسیا آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز : سرکوب قاچاقچیان انسان توسط مقامات تایلندی در سال گذشته پس از کشف گورهای جمعی در نزیکی مرز این کشور و مالزی منجر به بحران مهاجران در آب های منطقه شد.

برخی کشورها از جمله اندونزی، مالزی، تایلند، میانمار و بنگلادش از نزدیک شدن قایق این مهاجران به مرزهایشان خودداری می کردند.
 
تارنمای روزنامه های بانکوک پست و 'نیشن' تایلند روز سه شنبه اعلام کردند شهود این جریان قاچاق از پیامدها و ایممی خود نگران هستند.

این شهود از زمان بازداشت این قاچاقچیان تا زمان پایان محاکمه باید دو سال انتظار بکشند و این موضوع می تواند صدها نفر از شاهدان را در معرض خطر قرار دهد و حفاظت پلیس نیز ناکافی به نظر می رسد.
 
'پرایوت پورسوتایاروک'معاون مدیر مقابله با قاچاق انسان در دفتر دادستان کل تایلند امیدوار است این محاکمه با سرعت و طی یکسال به پایان برسد.

تحقیق و بازداشت قاچاقچیان در پی کشف 30 قبر کم عمق در یک اردوگاه قاچاق در نزدیکی مرز مالزی آغاز شد. بسیاری از این اجساد متعلق به روهینگیایی ها به عنوان اقلیت مسلمان میانماری بود که تحت ظلم و آزار بوداییان تندرو از این کشور فرار کردند.

چند هفته بعد، پلیس 139 گور را در مرز مالزی کشف کرد.

کشف این گورها منجر به سرکوب تجارت پرسود قاچاق انسان در جنوب تایلند و مالزی و بازداشت 92 قاچاقچی انسان در تایلند شد. در بین قاچاقچیان انسان یک ژنرال ارتش و چند پلیس نیز دیده می شوند.

به گزارش ایرنا، گفته می شود برای این محاکمه بیش از 400 شاهد وجود دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین