کد خبر: ۳۵۵۶۹۶
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰

سازمان ملل در تدارک برای تعقیب مجرمان جنگی در سوریه

بازرسان حقوق بشر سازمان ملل در سوریه امروز (سه شنبه) اعلام کردند که نباید تدارک تعقیب قضایی علیه مجرمان جنگی در این کشور تا زمان پایان یافتن این جنگ به تاخیر بیفتد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که کمیسیون تحقیقات سازمان ملل که به مستندسازی خشونت‌های ارتکابی در جنگ سوریه پرداخته اعلام کرده که یک فهرست محرمانه از افراد متهم شده به جرایم جنگی در سوریه را تدوین کرده و روند ارائه کمک‌های قضایی به مقام‌های تحقیق کننده درباره شبه‌نظامیان خارجی در سوریه را آغاز کرده است.
 
پائولو پینهیرو، رئیس کمیسیون تحقیقات بین المللی درباره سوریه، به شورای حقوق بشر سازمان ملل همزمان با تلاش‌های میانجی‌گری استفان دی‌میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه در ژنو گفت: اکنون برای نخستین بار امید پایان جنگ در سوریه دیده می‌شود.
 
پینهیرو در شورای حقوق بشر سازمان ملل به همراه دستیارانش کارلا دل پونته و ویتیت مونتاربهورن گفت: تصویب تدابیری که زمینه پاسخگو بودن را فراهم می کنند نمی‌بایست در انتظار یک توافق صلح نهایی برای سوریه به تاخیر بیفتد.
 
وی گفت که همچنان نقض جدی حقوق بشر در سوریه ادامه می یابد.
 
وی تاکید کرد: گروه تروریستی داعش که مشمول توافق آتش بس سوریه نشده است همچنان به بمب گذاری‌های انتحاری ادامه می دهد و بیش از سه هزار زن ایزدی را به عنوان برده جنسی در اسارت دارد.
 
وی از دولت و مخالفان سوری خواست نسبت به تدابیر اعتمادساز از جمله آزادی فوری و بی قید و شرط همه زندانیانی که به طور خودسرانه دستگیر شده‌اند و ایجاد مکانیسم پیگیری افراد مفقود شده توافق کنند.
 
از سوی دیگر حسام الدین آلا سفیر سوریه در سازمان ملل نیز گفت: گروه های شورشی در سوریه در حال هدف قرار دادن مناطق مسکونی در دمشق و حلب با خمپاره و راکت هستند و اجازه به دسترسی غیرنظامیان به آب را نداده و از تاسیسات پزشکی به عنوان مرکز فرماندهی استفاده می کنند.
 
وی تاکید کرد که گروه های تروریستی در سوریه از سوی قطر، ترکیه و عربستان پشتیبانی می شوند.
 
وی در شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: دولت سوریه به ارسال کمک ها به همه مناطق نیازمند بدون هیچ تبعیضی ادامه می دهد. ما نسبت به پایبندی به توقف مخاصمات برای حفظ جان سوری‌ها مسئول بوده‌ایم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین