کد خبر: ۳۵۵۶۹۹
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

فیلم مستند «آتلان» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی «معین کریم‌الدینی»، در جشنواره مستند «سباستوپل» آمریکا روی پرده خواهد رفت.
آفتاب‌‌نیوز :  نهمین دوره جشنواره بین‌المللی مستند «سباستوپل» Sebastopol طی روزهای 27 اسفند تا اول فروردین ماه، در شهر «سباستوپل» ایالت کالیفرنیا آمریکا برگزار خواهد شد و فیلم مستند بلند «آتلان» ساخته «معین کریم‌الدینی» بعنوان تنها نماینده سینمای ایران در کنار 75 فیلم مستند دیگر از کشورهای مختلف جهان، در این جشنواره مهم و تخصصی سینمای مستند آمریکا به نمایش درخواهد آمد.

موضوع مستند «آتلان» که امسال در گروه سینمایی هنر و تجربه هم اکران موفقی داشت، درباره‌ی یک مربی پرورش اسب به نام «علی گوک‌نژاد» و «ایلحان» است؛ اسبی که قرارست مقام‌های زیادی نصیب خانواده‌ی آنها کند. علی قصد دارد با پولی که از جوایز ایلحان بدست می‌آورد ازدواج کند، اما در مسابقه‌ی کورس همه‌چیز بر وفق مراد وی پیش نمی‌رود! ایلحان در شرایط پیش‌بینی نشده‌ای قرار می‌گیرد و علی برای قهرمانی اسبش می‌جنگد...

گفتنی است که فیلم مستند «آتلان» از موفق‌ترین آثار مستند سینمای ایران طی یکسال و نیم اخیر بوده و سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند جشنواره فجر، چهار جایزه از جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، پنج جایزه از جشن مستند خانه سینما و... را بدست آورده است. این فیلم در جشنواره‌های معتبر ایدفا (هلند)، زوریخ (سوئیس) و بخش ویژه «داک‌کورنر» جشنواره کن به نمایش درآمده و نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم مستند بلند از نهمین دوره جوایز سینمایی «آسیا- پاسیفیک» استرالیا و هفدهمین دوره جایزه مستند شبکه TRT ترکیه هم بوده است.

عوامل این فیلم که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده، عبارتند از: نویسنده، کارگردان، تدوین‌گر و تهیه‌کننده: معین کریم‌الدینی، پژوهشگر: فاطمه سرافراز، مدیر تصویر‌برداری: سامان لطفیان، موسیقی: آریا عظیمی‌نژاد، صدابردار: طاهر پیشوایی، طراحی و ترکیب صدا: مهرداد جلوخانی

پایان فیلمبرداری «سلام بمبئی»در بالیوود؛فیلمبرداری به تهران رسید

فیلمبرداری فیلم سینمایی«سلام بمبئی»،ساخته«قربان محمدپور»دربالیوود به پایان رسید و عوامل این فیلم برای ضبط سکانس‌های باقی مانده،عازم تهران شدند؛«محمدرضاگلزار»،«بنیامین بهادری»،«دیامیرزا»،«پونام دیلون»و« دالیپ تاهیل»در آخرین روز فیلمبرداری در هند جلوی دوربین رفتند.

تدوین پروژه تولید مشترک ایران و هند توسط«سهراب خسروی» همزمان با فیلمبرداری در حال انجام است و ترانه های «سلام بمبئی» نیز توسط «دیلشاد شیخ»ساخته شده و به زودی «سونو نیگام» خواننده مطرح هندی و سه خواننده سرشناس دیگر این ترانه ها را می خوانند.

«سلام بمبئی» که تهیه کنندگی آن بر عهده «جوادنوروزبیگی»است ،ملودرامی عاشقانه بوده و داستان آشنایی یک دختر هندی و یک پسر ایرانی را روایت می‌کند که هر دو دانشجوی پزشکی هستند و درگیر اتفاقات پیچیده‌ای می‌شوند .

اطلاعیه مالیاتی برای اعضای خانه سینما

اعضای جامعه اصناف سینمایی ایران ، پیرو صدور آئین نامه جدید مالیاتی و حذف شرط پلمب دفاتر درآمد و هزینه، با طلاع همکارانی که احتمال می‌دهند در سال 95 گردش مالی بیش از 500 میلیون تومان داشته باشند می‌رساند، تا آخر اسفند ما 94 فرصت دارند تا از طریق سایت سازمان امور مالیاتی، نسبت به سفارش دفاتر روزنامه و کل و ارائه پرینت آن ( با کد رهگیری) به اداره پست منطقه ، اقدام کنند.

مریم امیرجلالی به خانمْ سادات پیوست

مریم امیرجلالی بازیگر، برای بازی در نقش مادر نرگس به عوامل فیلم سینمایی 120 دقیقه ای خانم سادات (زندگی نامه شهید قاری در منا) پیوست.

مریم امیر جلالی در سال ۱۳۷۳ وارد کارهای هنری شده و اولین بار در سریال زیرگنبد کبود به کارگردانی بهمن زرین پور به ایفای نقش پرداخت.

از جمله آثار طنز این بازیگر می توان به مجموعه‌های تلویزیونی ترش و شیرین ، متهم گریخت و چارخونه اشاره کرد. افراطی ها، به دنبال خوشبختی، پوپک و مش ماشاالله، چراغ قرمز، غریبه ای در شهر، آقای هفت رنگ، نصف مال من، نصف مال تو، مادر زن سلام، شب های تهران و ... از جمله فیلم های سینمایی است که امیرجلالی در آنها به ایفای نقش پرداخته است.

خانمْ سادات عنوان فیلم سینمایی زندگینامه شهید حاجی‌حسنی‌کارگر است که به کارگردانی و تهیه کنندگی مریم ابراهیم‌وند و نویسندگی علی اکبر محلوجیان در حال ساخت است و با برداشتی آزاد به تصویرسازی شخصیت این شهید می پردازد.

امین زندگانی، آفرین عبیسی و بهمن زرین پور در این فیلم به ترتیب به ایفای نقش شهید حاجی حسنی کارگر و مادر و پدرش می پردازند.

همایش آسیب شناسی جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر برگزار می‌شود

خانه سینما، نخستین همایش آسیب شناسی جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر را در بهار سال 1395 برگزار می‌کند. سرفصل‌های این همایش که دبیری آن را فریدون جیرانی به عهده خواهد داشت، به شرح زیر است:

1.تأثیر جشنواره بر رشد کمی و کیفی سینمای ایران، مروری بر یک تاریخ.

2.افق‌های پیش روی جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر.

3.ضرورت بازنگری در آئین‌نامه‌ها وساختاراجراییجشنوارهملیفیلمفجر.

4.رابطه مدیریت سینما و جشنواره؛ دولتی ماندن یا استقلال.

5.داوری‌ها؛ سلیقه‌ها یا معیار.

6.جشنواره ملی و استعدادهای جوان.

7.مروری بر جشنواره جهانی فیلم فجر، و نسبت آن با دیپلماسی پسا برجام.

•تاریخ دقیق برگزاری همایش و اسامی سخنرانان نشست رسانه‌ای، فروردین ماه اعلام خواهد شد. دانشجویان و علاقه‌مندان سینما که می‌خواهند در این همایش، حضور موثر داشته باشند، می‌توانند مقالات خود را در سرفصل‌های اعلام شده تا تاریخ 5 اردیبهشت 95 به آدرساینترنتی hamayesh@gmail.com بفرستند.

سه حکم در تماشاخانه ایرانشهر

رئیس تماشاخانه ایرانشهر طی 3 حکم جداگانه مشاور فنی، مدیر داخلی و همچنین مدیر هماهنگی و امور فنی تماشاخانه ایرانشهر را منصوب کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، مجید رجبی معمار طی احکامی سیامک احصایی را به عنوان مشاور فنی، رضا صمدپور را به عنوان مدیر داخلی و میثم احمدی را به عنوان مدیر هماهنگی و امور فنی تماشاخانه ایرانشهر منصوب کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین