کد خبر: ۳۵۵۷۷۱
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
نه برجام و نه قطعنامه، فعالیت‌های موشکی ایران را ممنوع نمی‌کنند

توییت ظریف در همنوایی با فرمانده سپاه

وزیر خارجه ایران بامداد چهارشنبه در حساب کاربری‌اش در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که توافق هسته‌ای و قطعنامه تأیید کننده آن در شورای امنیت، هیچ یک فعالیت‌های موشکی ایران را ممنوع نمی‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش فارس، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، بامداد چهارشنبه در حساب کاربری‌اش در شبکه اجتماعی توئیتر مطالبی را درباره فعالیت‌های موشکی ایران منتشر کرد.

ظریف در این پیام نوشت: ««نه برجام و نه قطعنامه شورای امنیت، هیچ یک ایران را از (فعالیت‌) با موشک‌هایی که برای سلاح‌های هسته‌ای طراحی نشده‌اند، منع نمی‌کند. این سند را بخوانید: به انگلیسی ساده نوشته شده است، نه به زبان فنی حقوقی.»

توییت ظریف در همنوایی با فرمانده سپاه

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران، در ادامه به حملات شیمیایی صدام، دیکتاتور سابق عراق علیه ایران در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و نوشت: «ایران در 250 سال (گذشته) به هیچ کشوری حمله نکرده است. اما وقتی صدام برای هشت سال ما را موشک‌باران کرد و از گاز شیمیایی علیه مردممان استفاده کرد، کسی به داد ما نرسید.»

وزیر خارجه ایران ادامه داد: «اگر هنگام حمله صدام موشک داشتیم، شاید این می‌توانست او را از حملات فراگیر (بدون تمایز) علیه شهروندان ما منصرف کرده یا از حجم آنها بکاهد.»

 آقای ظریف در ادامه نوشت: «من کسانی که ایران را به اقدامات تحریک‌آمیز متهم می‌کنند به چالش می‌طلبم تا همان اظهارات سردار سپاه را ابراز کنم: جز برای دفاع از زور استفاده نخواهیم کرد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین