کد خبر: ۳۵۵۸۰۳
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷

عذرخواهی رسمی آکادمی اسکار از آسیایی‌ها

پس از اعتراض گروهی از فیلمسازان و بازیگران آسیایی، آکادمی اسکار نسبت به هر گونه توهین احتمالی در جریان برگزاری مراسم اسکار 2016 رسما عذرخواهی کرد.
آفتاب‌‌نیوز : هشتادوهشتمین دوره جوایز سینمایی اسکار در حالی فوریه 2016 با اجرای «کریس راک» برگزار شد که در بخشی از برنامه، مجری برنامه سه کودک آسیایی را به شوخی به عنوان حسابداران آکادمی معرفی کرد و پس از آن «ساشا بارون کوئن» کمدین آمریکایی شوخی توهین‌آمیزی نسبت به آسیایی‌ها بیان کرد.

به گزارش ایسنا، «آنگ لی» کارگردان تایوانی تبار برنده دو جایزه اسکار، «جورج تاکای» بازیگر فیلم «سفر ستاره‌ای» به همراه بیش از 20 فعال سینمایی آسیایی در نامه‌ای رسمی به آکادمی اسکار از شوخی‌های بی‌مزه و زننده در مراسم اسکار در رابطه با آسیایی‌ها به شدت انتقاد کردند و خواستار ارائه تصویری در شأن تمامی نژادها در این مراسم سینمایی شدند.

در بخشی از این نامه آمده‌ است: "در سایه کمپین «اسکار خیلی سفید» امیدوار بودیم که جوایز اسکار قدمی به جلو بردارد و نمونه‌ای فوق‌العاده از تنوع نژادی را ارائه دهد اما مراسم اسکار با رویکردی نامناسب در توصیف و شوخی با آسیایی‌ها لکه‌دار شد. مایلیم بدانیم این شوخی‌های بی‌مزه و توهین‌آمیز تا چه حد در آینده رخ می‌دهد و آکادمی چه فرآیندی را برای جلوگیری از این تبعیض نژادی ناخودآگاه در قبال گروه‌های مختلف اتخاذ می‌کند".

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار در واکنش به نامه اعتراضی سینماگران آسیایی ضمن عذرخواهی رسمی بابت هر گونه توهین نسبت به گروه‌های مختلف در مراسم اسکار 2016 عنوان کرد که ما متعهدیم تا نهایت تلاش خود را انجام دهیم تا مطالب ارائه شده در مراسم‌های آتی از لحاظ حساسیت‌های فرهنگی مناسب‌تر باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین