کد خبر: ۳۵۵۸۵۹
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰

پایان رایزنی ظریف در تور آسیایی/ وزیر خارجه از سیدنی راهی تهران شد

وزیر امور خارجه ایران به سفر دوره ای 11 روزه خود به 6 کشور جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه پایان داد و دقایقی پیش از شهر 'سیدنی' استرالیا راهی تهران شد.
آفتاب‌‌نیوز : 'محمدجواد ظریف' رئیس دستگاه دیپلماسی ایران امروز - چهارشنبه - در سیدنی در نشست کمیسیون تجارت دولت استرالیا و نمایندگان موسسات و شرکت های بزرگ این کشور شرکت و سخنرانی کرد.

نشست با نخبگان موسسه امور بین المللی استرالیا و دیدار با ایرانیان مقیم در این کشور از برنامه های امروز ظریف بود.
رییس دستگاه دیپلماسی ایران روز گذشته نیز در برنامه کاری فشرده ای در کانبرا پایتخت استرالیا داشت وی با نخست وزیر، وزیر خارجه، رییس مجلس، وزیر تجارت و سرمایه گذاری و وزیر خارجه در سایه استرالیا دیدار و گفت و گو کرد.

سخنرانی در کمیته امور خارجه، دفاعی و تجارت مجلس استرالیا از دیگر برنامه های وزیر امور خارجه در کانبرا بود. وی همچنین در نشست مشترک خبری با حضور وزیر خارجه استرالیا شرکت کرد و به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.
وزیر امور خارجه همچنین نشستی با نخبگان استرالیایی داشت و پس از آن در دانشگاه ملی کانبرا سخنرانی کرد.

به گزارش ایرنا، ظریف پیش از استرالیا به کشورهای نیوزیلند، تایلند، برونئی، سنگاپور و اندونزی سفر کرد و با ده ها تن از مقام های بلندپایه این کشورها و کشورهای شرکت کننده در دو نشست بین المللی در جاکارتا و بانکوک دیدار و برای توسعه مناسبات در پسابرجام رایزنی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین