کد خبر: ۳۵۵۹۰۸
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳

آیت‌الله هاشمی: مسیر حرکت مردم به سوی آگاهی، برگشت‌ناپذیر است

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولان بانک ملت، پیروزی بانک ملت در اثبات حقانیت خود و محکومیت طرف‌های مقابل در دادگاه‌های لندن را به ملت ایران و مسئولان این بانک تبریک گفت و افزود: حتی شخصیت‌های خارجی که این روزها به ایران می‌آیند، رأی دادگاه را نشانه حقانیت ایران و ظالمانه بودن تحریم‌ها و محدودیت ها علیه بانک‌های ایرانی می‌دانند.
آفتاب‌‌نیوز : رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، برنامه‌ریزی برای هدایت هدفمند نقدینگی کشور را وظیفه مشترک قوای تقنینی و اجرایی، به خصوص مسئولان بانک مرکزی و سیستم بانکی کشور دانست و گفت: نمونه بارز موفقیت این کار، برنامه استانداری همدان است که با هماهنگی استاندار و هماهنگی بانک ها و تولیدگران و صاحبان کارخانه‌های تعطیل شده، برای معوقات تسهیلات برنامه‌ریزی شد و بسیاری از کارخانجات به مسیر تولید برگشتند و آمار بیکاری را به 6 درصد رساندند.

به گزارش آفتاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، تقویت امید در جامعه را وظیفه مسئولان در همه سطوح دانست و گفت: هم ایران ظرفیت ایجاد رونق اقتصادی را دارد و هم مردم، حق برخورداری از یک زندگی آبرومند و همراه با رفاه را دارند و می‌توان با برنامه ریزی و همکاری، ایران و ایرانی را به جایگاه اصلی خویش رساند.

ایشان، رقابت مؤسسه‌های مالی در پرداخت سود بیشتر به نقدینگی‌های مردم را گردابی برای نظام بانکی کشور در آینده و یکی از عوامل افزایش رکود تورمی خواند و گفت: شاید امروز برای جذب و حفظ پول‌های مردم پرداخت چنین سودها را برای خود توجیه کنند، اما برای اقتصاد کشور و رونق تولید، تعبیری جز «از چاله به چاه افتادن» ندارد.

در ادامه این دیدار، بعضی از مسئولان بانک رفاه نیز در جمع حاضر شدند و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به عرض تبریک حاضران، به خاطر رأی قابل توجه در انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی و حضور پرشور مردم سراسر کشور در انتخابات، گفت: تبریک اصلی و تاریخی را باید به مردم بگوییم و از آنها تشکر کنیم که اعتبار نظام را در مجامع بین‌المللی بالا برده‌اند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رشد آگاهی مردم را برای امروز و آینده کشور ارزشمند توصیف کرد و گفت: مردم ایران مسیری را رفته‌اند که برگشت‌پذیر نیست و هیچ‌کس نمی‌تواند در این مسیر مانع‌تراشی نماید.

ایشان جوانان آگاه و تحصیلکرده را سرمایه مردم و کشور و نظام توصیف کرد و گفت: این قشر فرهیخته، آینده ایران را برای رسیدن به قله‌های پیشرفت تضمین کرده و باید از جوانان حمایت کرد و راه را برای اشتغال آنها باز کرد.

در آغاز این دیدار آقای رستگار، مدیر عامل بانک ملت، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این بانک، گفت: با داشتن بالاترین تسهیلات و یک هشتم نقدینگی، بانک ملت، بزرگترین بانک کشور است و تلاش می‌کنیم که به استانداردهای بین‌المللی نظام بانکی برسیم.

وی رعایت «بهداشت تسهیلات» را یکی از ویژگی‌های بانک ملت خواند و گفت: یکی از نواقص بانکی کشور، عدم نظارت بر چگونگی هزینه تسهیلات است.

در ادامه این دیدار آقایان ابراهیمی، رئیس اداره کل اعتبارات، روستا، عضو هیأت مدیره و شاهین‌فر، معاون مدیر عامل بانک ملت به بیان مسائل، مشکلات و راهکارهای گذر از موانع ایجاد شده در مسیر نظام بانکی کشور پرداختند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین