کد خبر: ۳۵۵۹۱۲
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳

اردوغان: غرب برای ضربه زدن به ترکیه به تروریستها سلاح می دهد

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در تحلیل از حوادث تروریستی در این کشور گفت: محافلی در غرب خواهان ضربه زدن به ترکیه هستند ، به تروریستها سلاح می دهند و خواهان برکناری وی هستند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، رئیس جمهور ترکیه در نطق امروز( چهارشنبه ) خود که از تلویزیونهای دولتی و خصوصی این کشور به طور زنده پخش شد ، این مطلب را عنوان کرد.

وی با اشاره به ناآرامیها در مناطق کردنشین ترکیه و حادثه انفجار تروریستی در آنکارا افزود: از سلاح هایی که از عناصر تروریستی «پ.ک.ک» به دست آمده است متوجه می شویم که این سلاحها از غرب (کشورهای اروپایی) به دست آنان رسیده است ، غرب به عناصر تروریست اجازه تاسیس دفتر در کشورهای خود می دهد و سپس در پی عملیاتهای تروریستی آنان در ترکیه به ما (ترکیه) تسلیت می گویند و آنان صمیمی نیستند.

اردوغان در پاسخ به کسانی که پس از حوادث اخیر تروریستی در ترکیه خواهان برکناری وی شده اند ، گفت: با استعفای من اوضاع کشور بهتر نمی شود.
وی افزود: آنانی که خواستار استفای وی هستند ، بهتر است ترکیه پیش از سال 2002 را ( قبل از حاکمیت حزب عدالت و توسعه) به خاطر آورند ، ترکیه در آن دوران صحنه تروریسم و جنایت بود.
اردوغان مدعی شد که تحولات اخیر علیه ترکیه تنها علیه وی صورت نگرفته بلکه استقلال ترکیه را هدف قرار داده ولی ملت ترکیه نمی خواهد تحت قیمومیت خارجی ها باشد.

اردوغان برخی از روشنفکران ، سیاستمداران و نویسندگانی را که وی را مسبب بروز درگیریهای خونین و حوادث تروریستی در ترکیه معرفی کرده اند ، گفت: آنان خائن هستند و از زبان تروریستها و به حمایت از کوه قندیل ( پایگاه رهبران پ.ک.ک در شمال عراق) و از زبان برخی روزنامه های غربی سخن می گویند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین