کد خبر: ۳۵۶۰۰۰
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

برزیلی‌ها بار دیگر به خیابان آمدند

پس از اعلام موافقت لولا داسیلوا، رئیس جمهور سابق برزیل با پذیرش پست ریاست دفتر رئیس جمهور برزیلی‌های معترض به خیابان‌ها آمدند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس ضد شورش در برازیلیا، پایتخت برزیل مجبور به استفاده از اسپری فلفل در میان 5 هزار معترضی شد که خیابان‌های منتهی به کاخ ریاست جمهوری و ساختمان کنگره را پر کرده بودند.

معترضان با تکان دادن بنرهایی خواستار دستگیری داسیلوا و کناره‌گیری دیلما روسف، رئیس‌جمهور شدند. هزاران معترض دیگر نیز در میدان‌های اصلی سائوپائولو، پایتخت تجاری برزیل که به تازگی کانون اعتراضات مردمی شده تجمع کردند. این معترضان نیز کناره‌گیری روسف را خواستار شدند.

از آنجا که اقتصاد برزیل رکود بسیار شدیدی را تجربه می‌کند خشم عمومی از روسف به خصوص پس از باز شدن پرونده‌ای علیه وی به اتهام رشوه و فساد مالی در شرکت نفتی پتروبراس به شدت رو به افزایش است.

لولا داسیلوای 70 ساله رئیس جمهور سابق از محبوب‌ترین سیاست‌مداران این کشور محسوب می‌شود اما تحقیقات فساد موقعیت وی را در کنگره به شدت تضعیف کرده و احتمال دادگاهی شدن وی بسیار زیاد است.

منتقدان دولت برزیل، انتخاب رئیس جمهور سابق این کشور به عنوان رئیس دفتر دیلما روسف را اقدامی برای مصون کردن داسیلوا از پیگرد قضایی ارزیابی می‌کنند چون داسیلوا به فساد مالی متهم است و اخیرا یکی از قضات برزیل اعلام کرد بزودی نتیجه تحقیقات خود را درباره فساد مالی وی در زمان ریاست جمهوری منتشر و وی را به دادگاه فراخواهد خواند.

داسیلوا با احتمال محکومیت در دادگاه و حبس مواجه است.

انتهای پیام
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین