کد خبر: ۳۵۶۰۴۸
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵

حرم امام رضا(ع) و عطر گل و ریحان در آستانه سال نو

به رسم هرسال با نزدیک شدن به عید نوروز اماکن متبرکه حرم حضرت ثامن الحجج(ع) با 100 هزار بوته گل، گل‌آرایی و تزئین می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 حوض‌ها و آب‌نماها، طاق صحن‌های مرکزی و کلیه اماکن متبرکه با استفاده از تجمعات گل و گیاهانی مانند انواع اطلسی، آزاریا، شب‌بو، سینره و شمشادهای رنگی تزئین خواهد شد.

بیشترین سهم از گل‌آرائی و فضای سبز بارگاه نورانی علی بن موسی الرضا(ع) به نذرکنندگان گل و گیاه تعلق دارد و مردم از سراسر کشور به دلیل ارادت به ساحت مقدس این امام، زیباترین و بهترین هدیه را تقدیم گل و گیاه این ساحت نورانی می‌دانند و همه ساله نذورات گل و گیاه در ایام جشن‌های مذهبی و ایرانی افزایش می‌یابد.

تعویض پوشش و پرداخت و صیقل دادن ضریح مطهر و شستشوی گنبد منور رضوی نیز از اقداماتی است که به مناسبت نوروز هر ساله صورت می‌گیرد.

روزانه گل‌های فوق ضریح به صورت ویژه تعویض می‌شود. به منظور رایحه افشانی در ایام نوروز اسانس‌هایی با کیفیت‌ جهانی تهیه شده است و به وسیله حدود 175 دستگاه ثابت رایحه افشان و حدود 30 دستگاه پرتابل در پشت بام رواق‌ها، تاسیسات، کفشداری‌ها و سرویس‌های بهداشتی رایحه دل انگیز بهاری را در کلیه رواق‌های حرم مطهر رضوی منتشر خواهند کرد.

شستشوی روزانه صحن‌های حرم مطهر رضوی توسط ماشین‌های مکانیزه در سه نوبت توسط 30 دستگاه ماشین مکانیزه شستشو غبارروبی می‌شود.

برای ارائه بهتر خدمات نظافتی، این خدمت در حرم مطهر رضوی بین دو پیمانکار تقسیم شده است و کلیه نیروهای خدماتی که بالغ بر 400 نفر می‌شوند در جلسات توجیهی خدمت در ایام خاص جمعیتی شرکت کرده‌اند.

به گزارش اییسنا، خدمات در این ایام به سه قسمت قبل، حین و بعد از تحویل سال تقسیم شده است و کلیه اقلام مصرفی مانند لیوان یکبار مصرف، مایع دستشویی، مهر نماز و غیره در نزدیک‌ترین مکان به محل مصرف ذخیره شده است و در کوتاه‌ترین زمان نیروهای خدماتی اقدام به شارژ آنها خواهند کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین