کد خبر: ۳۵۶۲۲۴
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹

موگرینی خواستار تحریم های جهانی علیه روسیه شد

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای خواستار تحریم مسکو از سوی جامعه جهانی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
در حالی که امروز (جمعه) دومین سالروز الحاق منطقه کریمه به روسیه است، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای به نمایندگی از وزیران امور خارجه 28 کشور عضو این اتحادیه خواستار تحریم مسکو از سوی جامعه جهانی شد.

به گزارش ایرنا، رسانه های روسی روز جمعه بیانیه موگرینی را منتشر کرده اند که در آن الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه محکوم شده است.

روسیه 18 ماه مارس سال 2014 پس از برگزاری همه پرسی در منطقه کریمه که اکثر ساکنان آن به جدایی این منطقه از اوکراین و الحاق به روسیه رای دادند با امضای قراردادی این شبه جزیره را به خاک خود ملحق کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه خود از کشورهای عضو سازمان ملل خواسته است تا از سیاست این اتحادیه در تحریم روسیه پیروی کرده و مطابق با قطعنامه 68/262 مجمع عمومی سازمان ملل این کشور را تحریم کنند.

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا به سیاست خود در مورد روسیه و منطقه کریمه و اعمال تحریم ها در مورد این کشور بطور کامل پایبند خواهد بود. 
خانم موگرینی در بیانیه خود گفته است: اتحادیه اروپا همچنان بر این باور است که الحاق کریمه به روسیه نقض معیارهای قوانین بین المللی و چالشی برای امنیت جهانی است. 
وی با اشاره به افزایش نیروی نظامی روسیه در کریمه و بدتر شدن وضعیت حقوق بشر در این منطقه نسبت به اوضاع آن ابراز نگرانی کرده است.
اتحادیه اروپا در 2 سال اخیر در پیروی از سیاست های آمریکا علیه روسیه در مورد مساله اوکراین چند بسته تحریم های مالی و اقتصادی علیه این کشور وضع کرده است.

بر اساس اطلاعات رسانه های روسی، اتحادیه اروپا روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد با توجه به موضوع اوکراین، 28 عضو این نهاد به توافق رسیدند که تحریم های علیه روسیه را تا ماه سپتامبر آتی تمدید کنند.

بر اساس این تحریم ها، اتحادیه اروپا از اعطای روادید ورود به خاک کشورهای عضو به 146 شخصیت و 37 شرکت و سازمان روس و اوکراینی خودداری و دارایی های آنان را نیز مسدود کرده است.

همچنین بخش های دفاعی، مالی و انرژی روسیه نیز شامل تحریم های اتحادیه اروپا است.

اوکراین، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو»، اتحادیه اروپا و واشنگتن، روسیه را به اعزام نیرو به شرق اوکراین و ارسال تسلیحات به این منطقه جدایی طلب متهم می کنند. اما مسکو همواره هر گونه حضور نظامی را در اوکراین تکذیب کرده است.
اتحادیه اروپا همچنین می گوید که با وجود تحریم های شدید علیه روسیه شرایط توافق آتش بس مینسک برای پایان دادن به مناقشه 2 ساله اوکراین هنوز برآورده نشده است.
منبع: خبرآنلاین



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین