کد خبر: ۳۵۶۲۸۲
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲

انفجار استانبول/ وزیر خارجه ترکیه کردها را متهم کرد

وزیر خارجه ترکیه طبق معمول و در اولین واکنش خود پس از انفجار تروریستی امروز در شهر استانبول که به کشته شدن ۵ نفر و زخمی شدن ۳۶ نفر دیگر انجامید، کُردهای این کشور را به دخالت در این انفجار متهم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 مولود چاووش‌اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه در اولین واکنش خود پس از انفجار تروریستی امروز در شهر استانبول اعلام کرد که کشورش مخالف و ضد تمامی گروه‌های تروریستی از جمله «یگان‌های مدافع خلق» و «حزب اتحاد دموکراتیک» (کردهای سوریه) است. 

این اولین باری نیست که مقامات ارشد ترکیه علیه کردهای سوریه چنین موضعی را اتخاذ می‌کنند.


به گزارش تسنیم به نقل از اسپوتنیک،در انفجار انتحاری در خیابان استقلال استانبول که یکی از مراکز خرید این شهر به شمار می رود تاکنون 5 نفر کشته و 36 نفر نیز زخمی شده‌اند. بنابر اعلام وزیر بهداشت ترکیه، 12 نفر از مجروحین تبعه کشورهای دیگر هستند. مقامات ترکیه‌های متعاقب این انفجار محدودیت‌های رسانه‌ای اعمال کرده و از حضور رسانه‌ها در محل حادثه جلوگیری کرده‌اند.

چاووش‌اوغلو که در کنفرانس خبری مشترکی با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود سخن می‌گفت، با اشاره به روابط و معادلات منطقه‌ای گفت: ترکیه برای از سرگیری روابط تهران و ریاض تمامی تلاش‌های خود را به کار می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به حضور 3 میلیون پناهجو در خاک کشورش گفت: طی 15 روز تمامی پناهجویان از یونان به ترکیه باز می‌گردند. تا کنون بیش از 10 میلیارد دلار خرج پناهجویان کرده‌ایم و کمک‌های ارائه شده از سوی اروپا تاکنون تنها برابر با 3 میلیارد دلار بوده است.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه تأکید کرد: با وجود بشار اسد یا نظام آن، بسیار بعید است که راه حل سیاسی در سوریه حاصل شود و این جایی که ما با ایران بر سر آن اختلاف داریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین