کد خبر: ۳۵۶۲۹۷
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰

نوبخت:اراده دولت تدبیر و امید فراهم کردن زمینه رفاه برای شهروندان است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: اراده دولت براساس پاداش و احسان به مردم است که باید پاسخ نیکویی مردم را به نیکی بدهد و در تلاش است، زمینه رفاه مردم را در حد امکان و توان فراهم سازد.
آفتاب‌‌نیوز :
 محمدباقر نوبخت روز شنبه در مراسم گشایش موقت سه هزار و 600 از باند شرقی آزادراه رشت - قزوین در محدوده منجیل شهرستان رودبار افزود: اراده دولت براساس پاداش و احسان به مردم است که باید پاسخ نیکویی مردم را به نیکی بدهد و در تلاش است، زمینه رفاه مردم را در حد امکان و توان فراهم سازد.

وی ادامه داد: بخشی از این رفاه، شامل گشایش های سیاسی در قالب مذاکرات دشوار هسته ای توسط دیپلمات های کشورمان انجام شد و بخشی دیگر، آماده سازی زمینه سرمایه گذاری و رونق اقتصادی با شکستن موانع ورود سرمایه گذاران بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام و اتمام پروژه های عمرانی را بخش دیگری از تلاش های دولت برای فراهم کردن زمینه رفاه مردم خواند و با اشاره به پروژه های مختلف تکمیل شده یا در دست اقدام در دولت تدبیر و امید در ایران اسلامی گفت: امروز کشورمان، کارگاه بزرگ سازندگی است که در جای جای آن، پروژه های مختلفی در حال انجام است.

نوبخت با بیان اینکه بدلیل شرایط آب و هوایی، هرساله مسافران زیادی در نوروز و تابستان به شمال کشور سفر می کنند، افزود: متاسفانه برای تردد مردم، صعوبت هایی وجود دارد که اراده دولت در جهت خدمت به مردم و پاسخگویی به این مطالبات است.

وی بیشترین این مشکلات را مربوط به رشته کوه البرز در مسیرهای منتهی به شمال کشور دانست و تصریح کرد: جاهای مختلف این رشته کوه، باید حفاری شود تا بتوانیم به سهولت، مواهب شمال ایران را در دسترس مردم کشورمان قرار دهیم.

نوبخت اظهار کرد: در حال حاضر در سوادکوه - قائم شهر استان مازندران نیز کاری در همین سطح در حال انجام است و بخشی دیگر، در محور هراز در دست اقدام می باشد.

وی اضافه کرد: مسیر کندوان و چالوس به سمت کرج نیز بخش دیگری از اقدامات را شامل می شود که این جاده زیبا، نیاز به بازسازی و توسعه دارد و با این اقدام، مسیر مسافران سال آینده ده ها کیلومتر کوتاه تر می شود.

نوبخت با اشاره به بهره برداری از آزادراه رشت - قزوین در سال های گذشته گفت: بخشی از این مسیر در محدوده منجیل، هنوز به طور کامل به بهره برداری نرسیده و به همین سبب، وقت مردم و مسافران در همین قسمت، گرفته می شود.

وی با یادآوری بهره برداری از حدود 800 متر از این مسیر از ورودی منجیل تا انتهای منجیل در سال گذشته افزود: اکنون با گشایش موقت این سه هزار و 600 متر، مسافران می توانند از این مسیر عبور کنند و در تلاش هستیم مابقی مسیر نیز تکمیل شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ادامه داد: دولت تدبیر و امید در کنار اراده خدمت به ملت، وفای به عهد را نیز در نظر داشته و اهتمام دارد که با مردم صادق و راستگو باشد و اگر کاری را نمی تواند انجام دهد، وعده نیز ندهد تا مردم آزرده نشوند.

سه هزار و 600 متر از باند شرقی آزادراه رشت - قزوین در محدوده منجیل شهرستان رودبار، به منظور کاهش بار ترافیکی این مسیر در ایام تعطیلات نوروزی، امروز (شنبه) با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به صورت موقت گشایش یافت.

این مسیر، یک و نیم کیلومتر تونل و دو دهنه پل 30 و 40 متری دارد و تا زمان حاضر با 64 درصد پیشرفت فیزیکی، یک هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

آزادراه رشت - قزوین به طول کلی 137.4 کیلومتر از مهمترین راه های کشور و بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب است که به عنوان کوتاه ترین، ارزان ترین و مناسب ترین مسیر حمل کالا بین دو قاره آسیا و اروپا محسوب می شود. 

11 کیلومتر از این مسیر در محدوده منطقه منجیل شهرستان رودبار، هنوز به طور کامل به بهره برداری نرسیده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین