کد خبر: ۳۵۶۴۰۸
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹

تبریک سایت فیفا به مناسبت تولد "اسطوره زنده فوتبال ایران"

سایت فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا تولد شهریار فوتبال ایران را تبریک گفت و علی دایی را اسطوره زنده فوتبال ایران معرفی کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، فیفا هر هفته اقدام به تبریک تولد چند ستاره گذشته و فعلی فوتبال جهان می‌کند و اینبار نیز در این هفته تولد علی دایی شهریار فوتبال ایران را تبریک گفته است. در این پیام آمده است: علی دایی اسطوره زنده فوتبال ایران است. او در 3 دیدار ایران در جام جهانی 98 فرانسه و 2 دیدار ایران در جام جهانی 2006 به میدان رفت. این مهاجم گلزن همچنین در سه دوره جام ملت‌های آسیا برای ایران به میدان رفت که مهمترین عنوان تیمی او کسب سومی در جام ملت‌های آسیا 2004 بوده است. او در سال 1996 به عنوان آقای گل مسابقات دست یافت و بار دیگر همراه ایران سوم شد.
 
دایی بعد از شروع جدی فعالیت های حرفه ای فوتبال خود در پرسپولیس که منجر به قهرمانی در لیگ داخلی ایران شد، به لیگ قطر رفت و پیراهن السد را به تن کرد و بعد از آن راهی آلمان شد تا پیراهن آرمینیا بیله‌فلد را به تن کند. او سپس به تیم بایرن مونیخ پیوست و با این تیم به قهرمانی در لیگ و جام حذفی دست یافت. این مهاجم آسیایی در ادامه در تیم های باشگاهی چون هرتابرلین، الشباب، پرسپولیس، صباباتری و سایپا را به تن کرد. دایی در صباباتری به قهرمانی در جام حذفی و سوپرجام ایران و در سایپا نیز به قهرمانی در لیگ ایران دست یافت که این قهرمانی آخرین قهرمانی او به عنوان بازیکن بوده است.
 
دایی سپس روی به دوران مربیگری آورد و هدایت تیم هایی چون سایپا و پرسپولیس را بر عهده گرفت و این تیم ها را به افتخاراتی در لیگ ایران رساند. او سپس هدایت راه آهن و صبا را نیز بر عهده گرفت.
 
دایی همچنین مدتی را نیز به عنوان سرمربی تیم ملی ایران سپری کرد که با این تیم در سال 2008 به قهرمانی در غرب آسیا رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین