کد خبر: ۳۵۶۴۴۲
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳

جشن بزرگ نوروز در مالزی/ طنین نوای موسیقی سنتی و بهاری در کوالالامپور

جشن بزرگ نوروز عصر یکشنبه و در نخستین روز از سال نو خورشیدی با حضور ایرانیان و برخی از ایران دوستان و اتباع کشورهای حوزه نوروز در کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 آوای موسیقی سنتی ایرانی در این جشن بزرگ که صدها ایرانی در آن شرکت داشتند در سالن 'ام.سی.ای' شهر کوالالامپور طنین انداز شد.

گروه موسیقی سنتی همنوازان فاخته از ایران در جشن عید نوروز که به همت رایزنی فرهنگی ایران در مالزی برگزار شد و 'مرضیه افخم' سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در آن شرکت داشت، قطعاتی از موسیقی کلاسیک ایران را به اجرا درآورد که با استقبال مواجه شد.

کنسرت گروه 'همنوازان فاخته' به سرپرستی 'خشایار پارسا' و خوانندگی 'محب علی بخشی' در این مراسم آثاری از استادان روح الله خالقی، همایون خرم و پرویز یاحقی را اجرا کرد.

آرمان حیدریان، نواختن کمانچه، هامون بهرامی مقدم، سنتور، علیرضا رسولی کمانچه آلتو و خشایار پارسا در این کنسرت نواختن تنبک و بندیر را بر عهده داشتند. محب علی بخشی نیز خواننده گروه بود.

این گروه قرار است در روزهای جشن نوروز اجراهایی را در برخی آیین های دیگر ایرانی داشته باشد.
در جشن نوروز در مالزی برنامه های شاد و طنز نیز برای کودکان اجرا شد که مورد تشویق قرار گرفت.

علی اکبر ضیایی، رایزن فرهنگی ایران در مالزی در آغاز این آیین با تبریک سال نو به شرکت کنندگان در این جشن برای مردم ایران و ایرانیان مقیم مالزی در سال جدید آرزوی موفقیت کرد.

وی در حاشیه این مراسم بر انجام بیشتر کارهای فرهنگی و هنری برای معرفی فرهنگ مردم صلح طلب ایران به جهان تاکید کرد و گفت که با کارهای فرهنگی می توان همدلی و صلح دوستی مردم ایران را به جهان شناساند.

رایزن فرهنگی ایران، گفت که نوای موسیقی ایران، نوای آرامش و صلح و دوستی است و هنر و فرهنگ ایران برای گسترش صلح باید ترویج یابد تا مردم جهان بدانند که تبلیغات رسانه ای غرب جز دشمنی چیزی را پیگیری نمی کند.

وی گفت که رایزنی فرهنگی تلاش دارد در راستای شناساندن و گسترش فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی گام هایی در سال نو بردارد.
منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین