کد خبر: ۳۵۶۵۱۳
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵

امداد رسانی به بانوی گردشگر چینی گرفتار در ارتفاعات تاق بستان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از نجات یک بانوی گردشگر چینی که در کوه طاق بستان گرفتار شده بود، خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد رضا امیریان شامگاه دوشنبه به خبرنگار ایرنا، گفت: این حادثه ساعت 15 عصر امروز دوشنبه (دوم فروردین) در ارتفاعات دیواره سرطاق کوه تاق بستان، روی داد که پس از دریافت گزارش اولیه 2 تیم عملیات و پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند. 

به گفته این مسئول، در این حادثه یک بانوی گردشگر چینی به همراه یک نفر راهنما در دیواره سر طاق کوه طاق بستان گرفتار شدند به طوری که راه پیش و پس نداشتند.

وی اظهار کرد: پس از دریافت گزارش این حادثه در ساعت 15 و 30 دقیقه، یک تیم پنج نفری شامل یک نجات گر از پرسنل این جمعیت و چهار نجاتگر داوطلب به محل وقوع حادثه اعزام شدند و پس از ارزیابی و رسیدگی به حادثه دیدگان، بانوی چینی و راهنمای ایرانی وی را با بکار بستن ابزار امداد و نجات کوهنوردی و راهکارهای فنی نجات در ارتفاع پس از سه ساعت عملیات به پایین کوه منتقل کردند. 

امیریان افزود: این عملیات تا ساعت 20 امروز ادامه داشت و خوشبختانه مصدومی نداشت و هر 2 نفر به سلامت به پایین کوه منتقل شدند.

چند روز پیش نیز یک جوان که از کوه تاق بستان سقوط کرده بود، توسط تیم امداد و نجات هلال احمر کرمانشاه و اورژانس هوایی نجات یافت و برای امور درمانی به بیمارستان امام رضا (ع) منتقل شد.

به گزارش  ایرناّ در مرداد سال گذشته نیز یک جوان 28 ساله با سقوط از این کوه، جان باخت و در اسفند سال گذشته نیز جوانی 25 ساله به دلیل مشابه مصدوم شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین