کد خبر: ۳۵۶۶۷۳
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
فوتبال ایران از صدرنشینی در رنکینگ فیفا تا دیدار با یاران زلاتان

تیم ملی فوتبال ایران در سالی که گذشت

تیم ملی فوتبال ایران در سال 94 سه بازی دوستانه و 6 بازی رسمی برگزار کرد. اتفاقات پیرامون این تیم نیز کم نبود اما مهم‌ترین این اتفاقات صدرنشینی مداوم در رنکینگ فیفا و دیدار‌های دوستانه با تیم‌های مطرح بوده است.
آفتاب‌‌نیوز : تیم ملی فوتبال ایران در سالی که گذشت دیدارهای متعددی را پشت سر گذاشت از تقابل‌های دوستانه با تیم‌های سرشناس گرفته تا دیدارهای دوستانه با تیم‌های نه چندان قدرتمند آسیایی. تیم ملی در فروردین ماه سال گذشته بدون کی‌روش به اتریش رفت تا سرمربی تیم ملی به دلیل مشکل صدور روادید دیرتر به جمع ملی‌پوشان اضافه شود. علاوه بر این حادثه تلخ هواپیمای جرمن وینگز و درگذشت دو تن از خبرنگاران ایرانی کام ورزش را تلخ کرد.

ایران موفق شد در دیدار ابتدایی خود مقابل شیلی که در اتریش برگزار شد، با دو گل جواد نکونام و وحید امیری این تیم قدرتمند قاره آمریکا را که به تازگی قهرمان کوپاآمریکا شدند شکست دهد. پس از آن تیم ملی فوتبال ایران با نتیجه 3 بر یک در ورزشگاه فرنزو آره‌نا استکهلم از تیم ملی سوئد شکست خورد. در این دیدار جواد نکونام از روی نقطه پنالتی تنها گل ملی‌پوشان فوتبال ایران را به ثمر رساند.

26 اردیبهشت ماه بود که دو لیست متشکل از بازیکنان مختلف برای برپایی دو مینی کمپ به اردوی تیم ملی دعوت شدند. در نهایت 19 خردادماه بود که ایران برای انجام دیدار دوستانه با ازبکستان به تاشکند رفت و در این دیدار موفق شد با تک گل مهدی ترابی به برتری برسد. تاخیر دو ساعت و نیمه ملی‌پوشان هنگام پرواز باز هم صدای ملی‌پوشان را درآورد.

26 خردادماه سال 94 بود که تیم ملی در اولین دیدار خود از سری رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه مقابل تیم ملی فوتبال ترکمنستان متوقف شد. در این دیدار که با نتیجه یک بر یک به پایان رسید سردار آزمون تک گل ایران را به ثمر رساند.

پس از آن ملی‌پوشان موفق شدند در تهران با 6 گل گوام را در هم بکوبند. این دیدار که 12 اردیبهشت ماه سال 94 برگزار شد، عامل صدرنشینی تیم ملی فوتبال ایران در گروه بود. دو روز بعد بازیکنان تیم ملی به هند رفتند تا دیگر دیدار خود را مقابل این کشور آسیایی برگزار کنند. در این دیدار که تیم ملی فوتبال ایران مهمان بود موفق شد در نهایت با سه گل هند را از پیش رو بردارد.

پس از انجام این سه دیدار کی‌روش 25 بازیکن را برای دیدار مقابل عمان و ژاپن دعوت کرد. ایرانی‌ها پس از بازی با تیم ملی فوتبال عمان از سری رقابت‌های انتخابی جام جهانی در دیداری دوستانه به مصاف سامورایی‌های آبی می‌رفتند. بازیکنان تیم ملی قبل از دیدار با عمان به دلیل آشنایی با شرایط آب و هوایی، اردوی یک هفته‌ای را در دبی برگزار کردند. هرچند در نهایت نتوانستند دیدار خوبی را به نمایش بگذارند و با تک گل سید جلال حسینی فقط یک امتیاز از ورزشگاه سلطان قابوس به چنگ آوردند و به تهران بازگشتند. پس از این دیدار نیز بازیکنان تیم ملی در دیدار دوستانه که به مصاف ژاپنی‌ها رفتند که این دیدار نیز با نتیجه یک بر یک به اتمام رسید.

از مسائلی که در دیدار مقابل ژاپنی‌ها برای ملی‌پوشان فوتبال ایران دردسرساز شد مسئله مربوط به خالکوبی برخی بازیکنان بود. کمیته اخلاق چالش جدیدی را برای تیم ملی و بازیکنانش ایجاد کرد که در نهایت غائله ختم به خیر شد تا بیش از این مسئله کش پیدا نکند.

ملی‌پوشان فوتبال ایران موفق شدند در دور برگشت رقابت‌های انتخابی جام جهانی در اولین دیدار خود ترکمنستان را 3 بر یک در تهران از پیش رو بردارند. پورعلی‌گنجی، عزت‌اللهی و دژاگه سه گلزن تیم ملی در این دیدار بودند.

موضوعی که پس از دیدار مقابل ترکمنستان به صورت موجی جدید در تیم ملی رسانه‌ای شد، مسئله مربوط به جوان‌گرایی و پوست اندازی ترکیب تیم ملی بود. بازیکنانی که نوید نسل خوبی را برای فوتبال ایران فریاد می‌زدند.

شاید سخت‌ترین دیدار ایران از بعد مسافت و صدور روادید، تقابل با تیم ملی فوتبال گوام بود. کشوری که بسیاری از بازیکنانش تابعیت آمریکایی داشتند و مساحت این کشور نیز جزئی از خاک آمریکا محسوب می‌شد. همین موضوع کافی بود تا مسئله صدور روادید بازیکنان به مشکل بخورد. در نهایت نیز بازیکنانی همچون حاج صفی، آزمون، عزت‌اللهی و علیرضا حقیقی موفق نشدند به گوام سفر کنند. علاوه بر این مسافت طولانی و سه سفر پیاپی از دیگر مشکلاتی بود که تیم ملی با آن دست به گریبان شد. چمن مصنوعی نیز یکی دیگر از مشکلاتی بود که شاگردان کی‌روش با آن مواجه بودند. همه این‌ها باعث نشد تا ذره‌ای از احساس مسئولیت بازیکنان کم شود تا با همان پیروزی پرگل 6 بر صفر در تهران موفق شویم یک بار دیگر گوامی‌ها را 6 گله کنیم.

در نهایت تیم ملی فوتبال ایران باید در روزهای 5 و 10 فروردین ماه سال جاری به مصاف هند و عمان برود تا تکلیف تیم‌های صعود کننده از گروه D رقابت‌های انتخابی جام جهانی مشخص شود. باید منتظر بمانیم و ببینیم تیم ملی ایران در قرعه‌کشی مرحله بعد انتخابی جام جهانی با کدام تیم‌ها هم‌گروه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، نکته‌ی قابل اشاره درباره تیم ملی این است که شاگردان کی‌روش در تمامی روزهای سال 94 به عنوان تیم اول رنکینگ فیفا کار خود را دنبال کردند تا همواره نام ایران به عنوان تیم اول قاره کهن پرچم کشورمان را به اهتزاز درآورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین