کد خبر: ۳۵۶۷۲۹
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱

جب بوش در انتخابات آمریکا از تد کروز حمایت می‌کند

برادر و پسر دو رئیس‌جمهور پیشین آمریکا که نتوانست نمایش خوبی در انتخابات درون‌حزبی جمهوری‌خواهان ارائه دهد چندین هفته پس از کناره‌گیری اعلام کرد که از تد کروز،‌ دومین پیشتاز جمهوری‌خواهان، حمایت می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز : اعلام حمایت جب بوش از تد کروز، سناتور ایالت تگزاس، در حالی صورت می‌گیرد که وی فاصله بسیاری با دونالد ترامپ، میلیاردر نیویورکی، دارد.

کروز در انتخابات درون‌حزبی تاکنون توانسته است 425 نمایندگی حزبی را بدست آورد. برای اینکه نامزدی در کنگره سراسری جمهوری‌خواهان به عنوان کاندیدای این حزب در انتخابات ریاست جمهوری برگزیده شود باید حداقل 1237 نمایندگی حزبی را کسب کند.

دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز رقابت‌ها در حزب جمهوری‌خواه، تاکنون توانسته است 739 نمایندگی حزبی را بدست آورد.

جب بوش علی‌رغم اینکه از حمایت مقامات رده بالای حزب جمهوری‌خواه برخوردار بود نمایش ناامید کننده‌ای از خود نشان داد و در حالیکه تنها توانسته بود 4 نمایندگی حزبی را کسب کند از رقابت‌ها کناره‌گیری کرد.

اعلام حمایت بوش از کروز به این معنا نیست که نمایندگی‌های حزبی وی نیز از کروز حمایت خواهند کرد. بر اساس قوانین داخلی حزب جمهوری‌خواه نمایندگی‌های حزبی یک نامزد انصراف داده می‌توانند به هر کدام از نماینده‌ها که بخواهند رأی دهند.

پیشتر بن کارسون، نامزد سیاه‌پوست جمهوری‌خواهان، با کسب 8 نمایندگی از انتخابات انصراف داده و به زمره حامیان ترامپ پیوست.

به گزارش تسنیم، مارکو روبیو، دیگر نماینده جمهوری‌خواه، که پس از کسب 166 نمایندگی حزبی از رقابت‌ها کنار کشید هنوز از هیچ یک از نامزدها حمایت نکرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین