کد خبر: ۳۵۶۸۳
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۸۴ - ۱۶:۴۴
در پي وخامت حال نخست وزير رژيم صهيونيستي

ديدار نخست وزير ژاپن از سرزمين‌هاي اشغالي لغو شد

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش  خبرگزاري کيودو، جونيشيرو کوايزومي، نخست وزير ژاپن در دفتر کار خود در توکيو به خبرنگاران گفت: به سبب اينکه شارون قادر به گفت و گو نيست، برنامه‌ي سفرم به فلسطين و اسراييل لغو شده است.

کوايزومي با ابراز نگراني از وضعيت سلامتي شارون گفت: ممکن است شرايط بحراني سلامتي نخست وزير اسراييل بر روند صلح خاورميانه تاثير نامطلوبي داشته باشد.

نخست وزير ژاپن تاکيد کرد: از آنجاييکه صلح خاورميانه تاثير فراگير جهاني دارد، توکيو تلاش خواهد کرد تا نقش خود را در استمرار روند صلح ميان مردم فلسطين و اسراييل به خوبي ايفا کند.

وي گفت، توکيو از شارون، نخست وزير اسراييل و محمود عباس، رييس تشکيلات خودگردان فلسطين مي‌خواهد تا روند صلح را تا آخرين مرحله به پيش ببرند و تاکيد کرد ژاپن آماده هر گونه همکاري براي ادامه‌ي فرايند صلح خاورميانه است.

از سوي ديگر تارو آسو، وزير امور خارجه‌ي ژاپن گفت تلاش خواهد شد تا در نخستين فرصت مناسب ديدار سه جانبه‌اي ميان کوايزومي، آريل شارون و محمود عباس برگزار شود.

وزير امور خارجه‌ي ژاپن گفت، برنامه‌ي ديدار کوايزومي از ترکيه بدون تغيير انجام خواهد شد و نخست وزير ژاپن در ديدار با رجب طيب اردوغان، مقام همتاي خود از ترکيه در باره‌ي روند صلح خاورميانه بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

وي گفت ژاپن با توجه به روابط خوب آنکارا و تل آويو در نظر دارد از ترکيه بخواهد که نقش فعالتري در روند صلح ميان فلسطين و اسراييل ايفا کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین